ברוכים הבאים, אורח

האם יחסי מין יפתרו את בעיית הצפיה בפורנו?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: האם יחסי מין יפתרו את בעיית הצפיה בפורנו? 499 צפיות

האם יחסי מין יפתרו את בעיית הצפיה בפורנו? לפני 9 שנים, 9 חודשים #67814

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
מישהו שלח לי מאמר מעניין באנגלית של מטפל בהתמכרות לצפיה בפורנו, ולתועלת הרבים אתרגם אותו.

בתור מטפל, יוצא לי הרבה לדבר עם אנשים שמאמינים שיחסי מין יפתרו להם את הבעיה של ההתמכרות לפורנו. יתכן שאתה או מישהו שחשוב לך אמר את אחד המשפטים הבאים:

* כשאתחתן לא תהיה לי את הבעיה הזאת יותר.
* עכשיו כשאני מקיים יחסים עם מישהי שאני אוהב, לא אצפה יותר בפורנו.
* למה לעזאזל אני עדיין צופה בפורנו? הרי אני מסופק מבחינה מינית.
* יחסי המין בחיי הנישואין שלי לא מספקים אותי. אני עדיין צריך לצפות בפורנו כדי למלא את הצרכים שלי.
* אני לא טובה מספיק. זה הסיפור? למה אתה צופה בפורנו?
* הוא מעולם לא מסופק מיחסי המין שלנו ותמיד רוצה עוד. מה אני יכולה לעשות?
* כאשר אנחנו מקיימים יחסים הוא חושב עליי או עליהן? עם מי הוא באמת מקיים יחסים?

הרבה אנשים וזוגות שמתמודדים עם משפטים כאלו, סובלים גם מבעיות בקשר בין בני הזוג. הם מגלים שפורנו יוצר מחיצה ופוגע באינטימיות וגורם להשלכות חמורות למערכת היחסים שלהם.

מהנסיון שלי ראיתי שישנם גברים רבים שנחשפו לפורנו בגיל צעיר מאוד. יש לי מטופלים שנחשפו לכך בגיל צעיר של שנתיים או שלוש! למרבה הצער, כאשר העוצמה של התמונות נכנס למוח המתפתח של הילד או הנער, פעמים רבות התוצאה היא התמכרות. רבים טועים וחושבים שכאשר יגיעו לגיל בגרות או ייכנסו למערכת יחסים רצינית, הבעיה שלהם עם צפיה בפורנוגרפיה תיעלם. מה שהם לא מבינים זה שהתמכרות לפורנו היא התמכרות של המוח לכימיקלים, שבמובנים רבים היא בדיוק כמו התמכרות לסמים ברחוב. מי שמכור לקוקאין בתור נער מתבגר, האם ברצינות יחשוב שההתמכרות שלו תיעלם פתאום רק כי חגג יום הולדת עשרים? באותו אופן, התמכרות לפורנו לא תיעלם רק בגלל התבגרות.

ומה בנוגע ליחסי מין? למה אדם ימשיך לצרוך פורנו ולאונן כאשר הוא יכול לקיים יחסי מין עם בת זוגו? למה עדיין יש לו את הצורך לכך? תחשוב על זה בצורה הזאת: האם קיום יחסי מין יעלים בעיה של התמכרות לסמים? ברור שלא, בגלל שההתמכרות לסמים איננה התמכרות למין. אותו עיקרון נכון גם לגבי התמכרות לפורנו. רוב האנשים לא מודעים לכך שהתמכרות לפורנו איננה התמכרות למין. פורנו יוצר במוח צורך גובר והולך בכימיקלים. השימוש בפורנו הוא "סם הבחירה" של המכור על מנת לברוח, בתגובה ללחץ, קושי, צורך, או סיטואציה אחרת. העובדה שהוא יכול לקיים יחסי מין - לא תפתור את הצורך הזה.

נכון שקיום יסחים יכולים לפעמים להוריד באופן זמני את הצורך בפורנו, וזאת כיון שעינוג עצמי מתלווה כמעט תמיד לצפיה בפורנו, ולכן קיום יחסים יכול להחליף את הפנטזיה של הצפיה והמין יכול להחליף את האוננות. אבל כאשר בת הזוג היא רק תחליף להתמכרות, היא בדרך כלל תוכל להרגיש בכך, כפי שנשים אומרות לפעמים "אני מרגיש שהוא משתמש בי לאוננות. אנחנו לא מחוברים". לכן, יחסי מין אינטימיים אינם תחליף או מעצור להתמכרות לפורנו. הפורנוגרפיה יוצרת בעיות במערכת היחסים, ובמהירות יחסי המין אינם מספקים כדי למלא את הצורך של המוח בכימיקלים.

לכן, אם אתה סובל מהתמכרות לפורנו, תיזהר שלא להשלות את עצמך בכך שאם בת הזוג שלך תהיה יותר אטרקטיבית או משתפת פעולה, הבעיה שלך תיעלם. ההיגיון בכך שווה לאדם שיטען שקיום יחסים יפתור לו את בעיית האלכוהול. אתה חייב לעבוד על ההתמכרות שלך ולעלות על דרך ההחלמה, תוך השקעה של זמן ומאמצים לטפל בבעיות האמיתיות שלך שהם הגורמות לצריכת הפורנו שלך.

זה מה שעושה תכנית ההחלמה. ניתן לעזור לך ללמוד על הבעיה של הפורנו ולהציג בפניך את הצעדים שאתה צריך לעשות על מנת להתחיל להתקדם לקראת חופש. אתה יכול לזכות בשחרור ולהגיע למערכת יחסים בריאה ומיוחדת עם בת זוגך, אך עליך להימנע מלצפות שמישהו אחר יציל אותך ויעשה עבורך את העבודה של ההחלמה, או שבאופן ניסי ההתמודדות תיעלם לפתע פתאום. האנשים שסביבך יכולים לעודד, לתמוך וללוות אותך בדרך, אבל אתה ורק אתה יכול להתחייב ולעשות את העבודה.

אנחנו כאן מוכנים לעזור לך בתמיכה, בכלים ובהדרכה. אנחנו מוכנים כאשר אתה מוכן.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: האם יחסי מין יפתרו את בעיית הצפיה בפורנו? לפני 9 שנים, 9 חודשים #67832

  • mikolo
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • מדבר עם ה' - וזה עוזר לי תמיד!
  • הודעות: 104
מסכים עם כל מילה. תודה.

בעניין: האם יחסי מין יפתרו את בעיית הצפיה בפורנו? לפני 9 שנים, 9 חודשים #67857

תודה רבה.
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: האם יחסי מין יפתרו את בעיית הצפיה בפורנו? לפני 9 שנים, 9 חודשים #67864

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
הערה בשולי הדברים.

למרות שאני מסכים בודאי עם המסקנה שלו בכך שקיום יחסים לא יפתרו את בעיית הצפיה בפורנו, אבל לא בהכרח שהוא צודק בהנחות יסוד שעליהן הוא מבסס את המסקנה הזאת. מה שאני אומר בעצם זה שיתכן שהסיבה בגללה הבעיה של הפורנו לא תיפתר גם כאשר יש יחסי מין, היא לאו דוקא בגלל שמדובר בשני דברים שונים כפי שהוא טוען.

יש הרבה מחקרים ושיטות בנושאים של התמכרויות בכלל והתמכרויות למין בפרט, בשאלות האם הכל בעצם זה אותו דבר או שיש באמת סוגים שונים של מחלות. האם מין ופורנו זה אותו דבר או שני דברים אחרים? יכול להיות כך ויכול להיות אחרת.

אפשר לקחת את השאלה הלאה ולשאול האם התמכרות לאלהוכול והתמכרות למין זה אותה מחלה או שתי מחלות שונות, וגם על כך אין תשובה ברורה. במחקר שעשו על עכברי מעבדה ראו לכאורה שהתמכרות היא מחלה, וסוג הסם לא משנה בכלל. לקחו עכברים וחשפו אותם למנות גדולות של סמים עד שהפכו להם את המוח למוח של מכור. אחר כך הוציאו אותם מתוך הכלוב עם הסמים והכניסו אותם לכלוב עם הרבה נקבות והם במהירות החליפו התמכרות והפכו מכורים למין. כמובן אפשר גם את זה להסביר בכך שמוח של מכור נותר מכור, והם החליפו התמכרות, או לחילופין לטעון שהתמכרות היא המחלה, וסוג השימוש לא נוגע.

גם אצלנו אפשר לראות אנשים שהיו מכורים לפורנו, אבל כשגילו יחסי מין אחרים הם פשוט עברו לשם. האם זה אומר שהם "החליפו" התמכרות, או שפשוט זאת אותה התמכרות? קשה לקבוע.

לכן, למרות שהמסקנה שלו צודקת כפי שאנחנו רואים בעצמנו בכך שהנישואין לא פותרים את הבעיה של הצפיה בפורנו, לא בטוח שכדאי לאמץ בשתי ידיים את הקביעה שאומרת שהתמכרות למין והתמכרות לפורנו הן שתי התמכרויות שונות. הענין הוא שיש לזה השלכות רחבות, אפילו מבחינת הקבוצות ותכנית ההחלמה. הרי מכור לאלכוהול יילך בדרך כלל לקבוצות AA ולא לקבוצות של מכורים לסמים NA. לעומת זאת אצלנו כולנו משתתפים באותם קבוצות ומגדירים את עצמנו "מכורים לתאווה" שזה שם כולל. נניח שנקבל את הקביעה שמין ופורנו אינם אותו סוג התמכרות, נצטרך לחלק את הקבוצות.

יש סוגים שונים של התמכרויות שבאמת חילקו אותם לתתי-קבוצות, ויש כאלו שלא. למשל המכורים לאלכוהול לא מחלקים בשאלה האם זה ויסקי או וודקה. כך גם המכורים לסמים לא מחלקים בין סמים ממריצים או סמים מדכאים. לעומת זאת בין המכורים להימורים יש כאלו שהקימו לעצמם קבוצות נפרדות למכורים להימורים באינטרנט. הם טוענים שזה עולם אחר.

בינתיים נראה שעבורנו עובדת טוב השיטה של "מכורים לתאווה", וכל אחד מוצא את ההזדהות שלו.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: האם יחסי מין יפתרו את בעיית הצפיה בפורנו? לפני 9 שנים, 9 חודשים #67880

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה רבה. אני מתחבר מאוד. כמי שהיה זקוק למגע אנושי חי היה לי מורכב לקבל את חוסר האונים שלי מול פורנו. הייתי צריך להיות כנה עם עצמי במשך זמן, כדי להבין ששניהם התמכרות לתאווה. התאווה יכולה 'להתלבש' עלי כפורנו, כמין, ואפילו כקשר וירטואלי גרידא.

וביחס להפרדה בין התמכרות לפורנו לבין התמכרות למין - זה גם הבסיס לטענה שיש לחלק בין המכורים לתאוות נשים ובין המכורים הנמשכים לבני מינם. על עצמי אכתוב שכשלא היה קבוצות הקשורות למין השתתפתי בקבוצות של aa  ו na. נכון, לפעמים הרגשתי שלא מבינים אותי, או אפילו מזלזלים בהתמכרות שלי (מה זה? התמכרות לבמבה?) אבל בתכלס היה לי שם מקום שבו יכולתי לעבוד את הפיתרון. כיום כשאני מכיר יותר את המחקרים השונים על מה שמתרחש במוח של מכור, אני יכול לומר שיש מעט הבדל בין אדם  שמכור לחומר לבין מי שמכור לדפוס התנהגות. אך ההבדלים מזעריים. החיזוק החיובי והחיזוק השלילי דומים להפליא. זה אותו תהליך כימי המערפל את החשיבה והמנטרל את הפעולה. הוא פשוט תוקף אזורים טיפה שונים.

משפט לסיום, כשחיפשתי למצוא את המבדיל, מצאתי. תמיד. כשבחסד השם התחלתי לחפש את המחבר והמאחד, גם מצאתי.

שנמצא.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: האם יחסי מין יפתרו את בעיית הצפיה בפורנו? לפני 9 שנים, 9 חודשים #67926

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אגב, הדרך הפשוטה להוכיח שהמסקנא שלו נכונה אבל ההנחות יסוד לא בהכרח, היא מכך שגם מי שמכור למין ולא לפורנו, לא תיפתר לו הבעיה כאשר יתחתן. מי שמכור לקיום יחסי מין מחוץ לנישואין, לא יכול להפסיק ההתמכרות על ידי כך שיקיים יותר פעמים יחסים עם אשתו. זה פשוט לא עובד.

בנקודה הזאת אין הבדל בין מי שמכור לצפיה בפורנו בלי אוננות, מי שמכור לצפיה עם אוננות ומי שמכור ליחסי מין בלי פורנו. כל הקטגוריות האלו (וכל מה שביניהם) לא יפתרו את הבעיה על ידי חתונה וקיום יחסים מספקים עם האישה.

בספר הלבן יש הסבר די פשוט על זה, למרות שהוא לא מדעי. מוסבר שם שיש הבדל בין קיום יחסי מין לבין תאווה. או במילים אחרות: התמכרות לעומת קיום יחסים זה שני דברים שונים. נכון שגם המכור מקיים יחסים, אבל זאת אינה ליבת ההתמכרות. הוא מחפש שם משהו אחר לגמרי ממה שהאדם הרגיל מוצא שם, ולכן גם כאשר הוא מגיע לחיי נישואין זה לא פותר לו את הבעיה כי ההתמכרות עדיין נותרת בלתי מסופקת.

זאת גם הסיבה שלפעמים בתחילת ההחלמה יש צורך להפסיק לקיים יחסים גם בתוך חיי הנישואין, כיון שלוקח זמן ללמוד להפריד בין שני מעשים שהם בדיוק אותו דבר - אבל הם לחלוטין שונים. בביצוע זה (כמעט) אותו דבר גם כאשר זה יחסי מין של חיבור וגם כאשר זאת תאווה נטו. במה שמתחולל בתוך הראש - אין קשר בין שני הדברים.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.43 שניות

Are you sure?

כן