ברוכים הבאים, אורח

"להדגיש את החיובי"
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: "להדגיש את החיובי" 567 צפיות

"להדגיש את החיובי" לפני 9 שנים, 8 חודשים #69691

"להדגיש את החיובי" (עמ' 146 בספר הלבן)

מפוכחות על דרך השלילה לא עבדה. היא הייתה לא נוחה, מסוכנת וקצרת ימים. לא בגדתי באשתי. לא עשיתי מין עם עצמי. לא הבטתי בתמונות. ולא הלכתי למקומות האלה. לא, לא, לא.... חודשים על גבי חודשים הייתי ב- לא... עד שיום אחד, לא הספיק לי  ה-"לא", ויצאתי שוב לשם".

אני כל הזמן עסוק ב"לא" אני "לא" רואה יוטיוב ואני "לא" רואה חדשות ואני "לא" מאונן ואני לא, לא, לא...... אבל זה לא עובד לי, מגיעים ימים שאני גם "לא" מחובר לגמרי, אפילו שאני "לא" ולא ולא ולא.... ואז פתאום אני רוצה "כן" תאווה ורוצה לברוח למקום ה"לא" נודע למשהו שימלא את החסר והחלל הריק שבתוכי.

הספונסר שלי אמר לי את זה לפני שבוע, "אם לא תתחיל להתעסק במה כן, באיזה פעולות חיוביות אתה "כן" עושה כל הזמן וברצף למען ההחלמה, ה"לא" לא יחזיק הרבה זמן מעמד, וזה קרה יותר מהר ממה שצפיתי וזה בא לי בבום, רחמים עצמיים שנכנסתי בעקבות המצב לא עזרו לי, כמה עצות טובות מחברים, ומילוי הוראות הספונסר החזירו אותי למעט שפיות.

הבוקר בקריאה היומית שאני "כן" עושה בא לי הקטע הזה וצף לי ככה מאלוקים מתנה נפלאה על הבוקר ביחד עם המייל החיזוק היומי "החלמה זה עניין של סדר עדיפויות" ואיכשהו אני מתעורר שוב לחיים.

אלי תן לי רק את היום הזה נקי, אתמול "לא" השתמשתי, היום אני "כן" רוצה להמשיך ולעשות פעולות החלמה, קבוצה, חיבור, נתינה, שלווה.

אלי, אני מעמיד עצמי לרשותך....

בעניין: "להדגיש את החיובי" לפני 9 שנים, 8 חודשים #69698

  • שלומקה
  • רצף ניקיון נוכחי: 53 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 275
תודה רבה אור.
אני מוכרח לומר שהארת לי את היום האפרורי שעובר עלי...

בהקשר של הדגשת החיובי, יש לי על המחשב קטע שכתבת כשהייתי בתחילת דרכי, לפני לא הרבה זמן, שנוגע בנקודה הזאת. אעתיק אותו כאן בתקווה שיהיה לתועלת...

רשמים שלי מהסרט "הסוד" (מופץ חינם ביוטיוב, נקי, ללא עלילה - סרט שבא להביע מסר בלבד.)

אז קודם כל, מי שלא ראה את הסרט, מוזמן ללכת לראות בחום. אבל רק שתדעו שמאיזה שהוא שלב הוא הופך להיות ממש חופר. מספיק לראות שעה או אפילו חצי שעה בשביל להבין את המסר הכללי. בשביל מי שלא ראה ואין לו כח לראות אני ינסה לתמצת במשפט אחד את הסוד שהסרט מביא. המח שלנו משדר גלים ליקום שיש להם כח לזמן לנו את מה שאנו רוצים. לכן אם נחשוב בצורה הנכונה אנו יכולים להגשים את כל מה שאנו רוצים ולהפוך להיות כל מה שאנו חולמים להיות. הדוגמה הזאת שנראית מופרכת (אפשר לזכות ככה בלוטו?) תוסבר בדוגמה קצרה: אם אתה מתמודד עם הפרעות אכילה ואתה כל הזמן אומר לעצמך "אני לא רוצה להיות שמן", הגוף שלנו קולט את הרושם של המילה שמן ויהיה לנו הרבה יותר קשה לצאת מזה. לעומת זאת אם אתה חושב על מה שאתה כן רוצה להיות – אני רוצה להיות רזה, ומדמיין איך זה יראה ומה תעשה כדי להגיע לזה – הגוף מקבל את הרושם של המילה החוזרת הזאת – רזה וממילא יתכוונן לשם. לכן כשאנחנו חושבים איך היום שלנו התחיל בצורה מבאסת – הברים המבאסים רק יבואו בזה אחר זה. ואם אנחנו מסתכלים על איזה חיים נפלאים יש לנו ממילא נמשיך לראות רק עוד דברים נפלאים. בהמשך הסרט מביאים דוגמאות של אנשים שהגשימו רצונות שהיו להם החל מלהתמקם טוב בעבודדה ועד לקנות את בית חלומותיהם.

ובהשלכה ישירה לתהליך ההחלמה שאני עובר – חשבתי על זה שאני מסתכל כל הזמן כמה אני כבר נקי. לא לפני כמה זמן נפלתי אלא נקיות. בכל שיחה עם חבר אני מבקש לגמור את היום הזה נקי. נקי נקי נקי! אני כל הזמן מכניס לי את זה לראש. לא כמו שהיה עד עכשיו שהמנטרה שלי הייתה "אני לא רוצה יותר לאונן", והגוף שלי עונה לי כמו הד: לאונן לאונן לאונן... גם בזה שאני פותח את היום בלכתוב עשר דברים יפים בחיים שלי שאני אסיר תודה עליהם עוזר לי להמשיך את היום בצורה טובה, להית מחובר לחיים שלי וזה גורם לי הרבה פחות לרצות לברוח למקום שהייתי בורח אליו עד עכשיו באוננות.
רק להיום זה מה שנותר
לא הצלחת תנסה מחר

העולם יתן לך מתנות בשפע 
לא כתוב בשומקום שלנסות זה פשע...

(מבוסס על  השיר "רק לעלות", של "קפה שחור חזק")

בעניין: "להדגיש את החיובי" לפני 9 שנים, 8 חודשים #69707

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
תודה רבה אור,

אכן מעט מן האור דוחה הרבה מן ה'לא'.

עבורי הגישה של אסירות תודה, ודגש על החיובי זה תנאי חשוב בהחלמה.
וזה נורא פשוט.

"הדלק" של המחלה בה' הידיעה זה רגשות האשמה והבושה, הניתוק, הערך עצמי וביטחון עצמי נמוך. כשאני חיי אותם אני מתדלק את המחלה את תחושות הניכור בדידות חנק ניתוק באסה שנאה עצמית והרס עצמי. כדי לברוח מכל זה היתה לי רק אופציה אחת. חומר חזק שישכיח ממני את כל הבעיות = הסם!

כשאני מתמקד בחיובי, ואני מסיט את אור הזרקורים מכמה אני לא, נותן לעצמי רגע של קרדיט, מה אני כן?
אני כן חי. אלוקים כן אוהב אותי. יש לי... ויש לי... ויש לי... ויש לי... ויש לי... ויש... ויש... ויש...
פתאום אני מתמלא ברגשות שמחה וגיל. מתמלא במשמעות. מתמלא בתחושת שליחות. והעיקר מתמלא! כשאני מלא, שבע, אני לא מחפש לזלול...

אסירות תודה לאלוקים על הקבלה העצמית. על היכולת להתמקד בטוב. בחיובי. ועל שמחה גוררת שמחה של הגישה החיובית.

תודה על האור
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...

בעניין: "להדגיש את החיובי" לפני 9 שנים, 8 חודשים #69708

תודה,
יותר מדי שנים הייתי איש של שלילה. במבט לאחור מסתבר שהאשמה והטינה לא אפשרו לי לראות את החיים במבט חיובי. חלק מההחלמה בשבילי זה לראות דברים בצורה פוזיטיבית. "לא עוד לא". כך גם בהחלמה לא להתמקד במה שאני לא עושה למרות שיש דברים חשובים שאסור לי לעשות... אבל חשוב יותר לראות את הדברים שאני צריך, יכול ועושה.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.35 שניות

Are you sure?

כן