לא כתבתי פה כבר איזה שנה אם לא יותר,הייתה לי שנה עמוסה בהתמודדויות לא פשוטות אחרות מול החיים שלי,ואחד הדברים העיקרים שעבדתי עליהם הוא שינוי של החיים שלי, של עצמי, ועבודה על המקום של הבחירה. כל המקום הזה של שמירת הברית,קצת קשה עליי,ובייחוד בגלל שעברתי אונס לפני זמן מה.
אחרי שעוברים חוויה כזאת יש צורך בבנייה אישיותית,בכל תחום כמעט,אמון,דימוי עצמי,אמונה,שמחה,תפקודי אכילה,תפקודי שנה,פוסט טראומה וכ'ו.
אחד הדברים שבאמת עזרו לי להחלים ולהצליח להתמודד ולבנות את עצמי,למצב שלי היום שהוא ברוך ה' הכי טוב שהייתי בו בחיים אם זה אחרי תהליך רציני של חזרה בתשובה,ועם זה המקום שלי בחיים הלא פשוטים שעברתי ושאני מתמודד אתם,וברוך ה' טוב לי היום מאוד.
ועכשיו אני מרגיש נכון יותר להתחיל לעבוד,עוד יותר על עניין פגם הברית.
ואת זה,דרך אגב,ואת כל התהליך שעשיתי גם כן,אפשר לעשות רק עם ה'!
לא לבד.אז אני משתף כאן משהו שכתבתי,תוצאה של התהליך,בתקווה שיחזק אתכם.
ושבעזרת ה' נעשה ונצליח. אין יאוש בעולם כלל!
תְּהוֹם אֶל תְּהוֹם קוֹרֵא לְקוֹל צִנּוֹרֶיךָ כָּל מִשְׁבָּרֶיךָ וְגַלֶּיךָ עָלַי עָבָרוּ.
פעמים רבות במשך החיים, ניסנו באמת וברצינות, להתחיל תהליך של שינוי.
בהתחלה שמדמיינים זאת, זה נראה רצוי, מבורך, טוב ודיי אפשרי אם פשוט
''הולכים על זה''. אחרי זמן מה, מופיעים עוד עניינים, ניסיונות, מניעות למיניהם.
ומה שקורה לנו לרוב זה שאנחנו בוחרים לוותר על העניין, כי במבט ''ראלי''
על החיים והמצב, מה הסיכוי שבאמת נצליח להשתנות?
זה פתאום נראה כל כך רחוק ולא אפשרי.
יש כמה דברים שיהודי חייב לזכור:
''כל ההתחלות קשות'' – וזה שעברת את ההתחלה לא אומר שהקשיים יפסיקו,
כי בכל עלייה בדרגה יהיו קשיים בהתחלה.
זכור שאם אתה חש בקושי סימן שאתה בעלייה.
התחלת משהו ולא הלך כמו שתכננת? יש לך שתי אופציות-
א. לוותר.
ב. להגיד לעצמך אני לוקח כל מה שיש לי, כל הכוחות והרצון שלי ומוציא את המקסימום.
''יגעת ומצאת, תאמין'' – עד שלא מצאת, אל תאמין, לבחור לעצמך את התשובה
''ראליות'' זה לא נקרא להאמין, זה להתייאש במילה יפה שרוב העולם משתמש בה.
וצריך תמיד לזכור מציאות היא דבר משתנה.
''רק עם ה' אפשר'' –יהודי לא יכול על העולם הזה בלי ה' יתברך.
אדם עשוי לחשוב עצם נטיות האגו שלו, שהוא מוצלח בזכות עצמו.
אלה שלמען האמת צריך תמיד לדעת ''שכחי ועוצם ידי'' הוא ''עשה לי את החיל הזה''
כך שהכול מה', הכוח והיכולות שלנו, וכשמרגיש שאינם עוד,
צריך להתפלל אליו כמה שאפשר, רואים תוצאות למעשים בסופו של דבר.
אי אפשר לצפות מה' שיפעל בהכל בשבילנו בלי שאנחנו, נפעל ונעשה.
''ה' צדיק ייבחן'' – את החשבונות של האם אתה טוב מספיק או לא טוב מספיק,
זה לא התפקיד של אף אחד לעשות בשבילך, וגם לא אתה לעצמך. כי אם באמת התחלת משהו והחלטת לוותר על זה כי אתה ''ראלי'', אז כנראה שזה מוכיח שכשאתה מעמיד את עצמך במבחן, אתה תמצא את הדרך בקלות להרים ידיים.
ה' הוא הבוחן בכל הסיפור הזה, אתה רק צריך להיות אמתי עם עצמך ולדעת שאתה עושה ועשית באמת כל מה שאתה יכול.
והקב''ה בוחן כליות ולב, אתה יכול לנסות לשקר את עצמך, אבל הוא יודע את האמת.
אם אתה יודע שאתה עושה כל מה שאתה יכול,
אז נשאר לך לסמוך על ה' שהוא נותן לך משימות שכנראה רק אתה יכול לעמוד בהם עד הסוף. והסוף, התוצאה של היגיעה, תגיע! ולמעשה היא נמצאת בדרך אם מתבוננים היטב.
"לעולם יהא אדם רגיל לומר: כל מה דעבד רחמנא לטב עבד - כל מה שעושה הקב"ה לטובה עושה" (רבי עקיבא)
הפסימיסט – רואה את הקושי בכל הזדמנות.
האופטימיסט – רואה את ההזדמנות בכל קושי.
לכל יהודי יש את ההתמודדויות שלו, העבודה ,התיקונים והתיק שלו.
אכן אנחנו שונים אחד מהשני ובאנו ממקומות שונים, אבל לכולנו
ללא שום הבדל יש בחירה.
הדבר היחידי והעיקרי שמרחיק ומפריד אותנו מהשינוי שלנו ומהאפשרות לשנות את המציאות שאנחנו חיים בה או גדלנו לתוכה זה:
רצון, בחירה, דרך, התמדה ואמונה שה' הולך אתך יד ביד בדרך.
תְּהוֹם אֶל תְּהוֹם קוֹרֵא לְקוֹל צִנּוֹרֶיךָ כָּל מִשְׁבָּרֶיךָ וְגַלֶּיךָ עָלַי עָבָרוּ.
בפסוק הזה דוד המלך מתאר את הכמות והעוצמה של הייסורים, התלאות והמשברים שהוא עבר לכאורה בלי סוף, ובסוף הפסוק הוא אומר ''עלי עברו'' וזאת נקודה חשובה להתבונן עלייה, ידוע שדוד המלך עבר המון ייסורים, קשיים, וניסיונות לא פשוטים בחייו,
ובמיוחד בעבודת ה' שלו, הכול מתואר בספר תהילים.
אבל דוד הוא מהווה דוגמא משמעותית בשביל כל יהודי:
על בחירה, קבלת עול, התמודדות, קבלת הייסורים באמונה ואהבה,
וקשר הדוק עם ה' יתברך, גם חס ושלום במקרים של אחרי נפילה וריחוק מה'...
בסופו של דבר הקשיים והייסורים עוברים והכל זה דבר שנתון לבחירה.
לבחור מה להרגיש, לבחור אך להתבונן על החיים, לבחור לשמוח , לבחור להתמודד,
לבחור להאמין, לבחור בעבודה, לבחור בעשייה, לבחור בחיים, לבחור בה' יתברך!
הקב''ה שם לנו את כל מה שהפוך ורחוק ממנו בעולם הזה, כדי שהבחירה שלנו בו תהיה אמתית ובעלת משמעות. כדי לחדד לנו עד כמה אפשר לבחור בו, עד לפרט שהכי קשה לשלוט בו שזה הרגש והתאוות שלנו. עד כמה יש חשיבות גדולה לבחירה ועד כמה היא מה שמנהל אותנו הבחירה, ובייחוד בחירה בו.
לבחור בתאוות זה לא בחירה, זה כמו להגיד שבהמה בוחרת לאכול עשב, הריי לבהמה
אין בחירה, וליהודי יש, וכשהוא נופל לתאוות זה לא מבחירה.
בחירה היא יסוד מהותי מפנימיות ואישיות היהודי, והיא גם הדבר היחידי שלא יכול
להילקח משום יהודי.
אז יהודי יקר אין סיבה להתייאש כלל, השינוי בחיים אפשרי, רבים הסיפורים על יהודים יקרים שקמו משאול תחתיה, דע ה' נמצא אתך תמיד, נשאר לך רק לבחור.
וזכור מה שאמר רבי מנחם מנדל מקוצק:
''היכן מצוי הבורא? בכל מקום שנותנים לו להיכנס''.