ברוכים הבאים, אורח

תשובה בהחלמה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: תשובה בהחלמה 672 צפיות

תשובה בהחלמה לפני 7 שנים, 11 חודשים #95068

שלום חברים

אני לא אכנס לכל התסביכים שאני אוכל כל שנה בתקופת ראש השנה ויום כיפור.
רק אומר שכל שנה אני מתפרק ובוכה על רוע מעללי כבר בראש השנה, וממשיך לאונן גם ביום כיפור.

אבל רציתי לשתף כמה דברים שלמדתי השנה על הימים האלה, כדי לעזור לעצמי עם השיתוף, ולעזור לכל מי שיעזר.
קודם כל אני ממליץ על הספר teshuva through recovery של הרב ד"ר טווערסקי שליט"א, לדוברי אנגלית.
(הדברים כאן אינם מתוך ספרו)

מסופר על החפץ חיים שאמר שתשובה זה יותר קל ממה שחושבים. 
הרב וולבה שליט"א כותב בספרו עלי שור, שמספיק הוידוי בלבד בשביל לעשות תשובה שלימה, ברגע שהגעתי לקבוצה ועשיתי צעד ראשון, ושיתפתי את העבירות שעשיתי, סיימתי עם תשובה.
כל שאר הספרים על תשובה זה בסה"כ דרגות נוספות בתשובה. הרב אליהו לופיאן זצ"ל אמר שלפני השואה אנשים יכלו לישמוע שהם עשו עבירות, ולא התכחשו או נישברו. וממילא הרמב"ם, השערי תשובה, אורחות צדיקים ועוד ספרים קדומים, ניכנסו ישר ל"דרגות" בתשובה כמו בושה מן החטא (דבר שהוא עלול להיות רעיל לבעל תשובה לא מנוסה), ועוד...
יש דרגה שניה אחרי וידוי, שהוא "החרטה". לפי כמה ספרים אני לא חייב להתחרט על החטא עצמו (דוגרי, החטא היה כיף), אלא הריחוק שנוצר מן החטא, והמחיר שאני משלם. ו"קבלה לעתיד", זה לא חייב להיות שלעולם לא אעשה זאת שוב. אלא מספיק שברגע זה אני לא רוצה לעשות את זה שוב, גם אם אני יודע בבירור שאעשה את זה שוב, זה הרצון שקובע.
כשאני נמצא בקבוצא אני מתוודא על העבירות שעשיתי, מתחרט על התוצאות, ורוצה שלא לשוב על אותם דברים.

אבי התשובה היה דוד המלך. והרי קין אחרי שהרג את הבל אחיו עשה תשובה, מדוע הוא לא היה אבי התשובה ? אלא שדוד חידש שתשובה הוא לא רק מחוייבות והחזרת גלגל. אלא מצווה בפני עצמה. מפני שדוד אמר "כי בך לבד חטאתי" כתוב (אני לא זוכר בדיוק היכן) שנילקח ממנו כוח הבחירה באותו זמן שראה את בת שבע, וחטא (כביכול). אני סקסוליסט, נילקח ממני כוח הבחירה כל הזמן. אבל דוד לימד אותנו שלא צריך להיות אשם כדי לעשות תשובה. אני חסר אונים, בלי נקיפות מצפון, ולא אשם שעושה תשובה על מעשיי. יש לי את הזכות לעשות תשובה.

הרב טווערסקי שליט"א כותב, וראיתי גם עלון בשם הרב שטינמן שליט"א. שראש השנה זה זמן שאני מבין שקב"ה אוהב אותי למרות הכל (כולל חטאי מין). ואז אני יכול להאמין שאני יכול לעשות תשובה ביום כיפור. ותשובה מאהבה, זה שאני מבין שהקב"ה אוהב אותי. זה צעד 2 לפני צעד 1. הבנת הקב"ה, ורק אח"כ וידוי. הרב טוערסקי שליט"א גם אמר, שלפעמים היצר הרע מתחפש לצדיק עם זקן לבן ואומר לך שלא עשית תשובה בכלל, אתה חייב להרגיש אשם וכדומה (ושמעתי דברים כאלה).

מקווה שהועלתי למישהו, לפחות הועלתי לעצמי. אני כ"כ מאושר שיש יום כיפור. זה לא סותר פחד על השנה הבאה, יראת הקב"ה. אני מאושר שיש לי את הזדמנות והיכולת לשוב בתשובה שלמה בכזה קלות. ברור שהיצר הרע שלי מבקש להמית אותי בכל רגע  (סוכה נב.), ע"י שהוא אומר לי שכל מה שכתבתי כאן אינו נכון. אבל אני הולך אחרי האלוקים שאני בוחר להאמין היום.

תודה

אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לקב"ה לאהוב אותי פחות

נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 11 חודשים על ידי לוחם אמיץ.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.56 שניות

Are you sure?

כן