הצעד הראשון לטעמי כפי שאני מרגיש עכשיו הוא הכללה גורפת שלא תמיד מדויקת. דבר ראשון (וזה לא לשלילה אלא כעובדה), אני חסר אונים מול פרט מסוים מאוד בתאווה ויש אלף דברים אחרים בתאווה למין או בכל בתאוות שלא מדוברת אליי ואני לא נמשך אליהם וודאי שאני לא חסר אונים מולם.
מצטרף לדברי קודמי: העניין הוא התאווה, שכתוצאה ממנה מגיעה התנהגות מינית לא רצונית. כשמתעוררת התאווה, האם היא מובילה אותך להתנהגות שאתה לא מעוניין בה, או בוש ממנה? האם אתה מסוגל להשתחרר ממנה בעצמך מבלי לממש אותה? לכל אחד התנהגות כפייתי משל עצמו (למי ההתנהגות חמורה יותר, למי שהלך לזונות בגיל 14, וחצה את קו המגדר לפני גיל 18, או מי שלא הסכים להיחשף לשום אדם בשום אופן, ולכן היה שז"ל 50-60 פעמים ביום כדי להשביע את התאווה הגוברת והולכת?... אני מכיר את שניהם).
התנהגות היא תוצאה של ההתמכרות לתאווה, שם נמצאת ההתמכרות.
ב. כשאומרים שאבדה לנו השליטה על חיינו אני מוכרח להסתייג ולהחזיר לעצמנו את מה שהקב"ה נתן לנו שליטה עליו. בא נתחיל מהדברים הפשוטים ביותר: הקב"ה נתן לנו אברים וכח להשתמש בהם, האם אבדה לנו השליטה עליהם? האם יש מכור שאבדה לו השליטה על יכולת ההליכה או השמיעה חלילה? יותר מזה: הקב"ה נתן לכל אחד מאיתנו כשרונות ויכולות, האם הם אבדו לנו? האם יש מכור שאיבד שפיות דעתו והי'ה זקוק לאישפוז בכפי'ה? או האם יש מכור שלמד את מלאכת הסת"ם ושכח אותו כתוצאה מאיבוד השליטה על חייו?
הצעד אומר כי אבדה לנו השליטה על חיינו. יחד עם זאת, אנו בהחלט אסירי תודה על מה שיש, ויודעים כי אין זה מובן מאליו: אתה מדבר על היכולת ללכת ולשמוע? כמה מאיתנו מעדיפים\העדיפו לשכב ולישון כל היום. לחולה אין כח גם ללכת ולשמוע.
אותי מה שהוציא מהמיטה (של החולה, שכבר אין לו כח לשז"ל) זה הידיעה כי היכולת ללכת ולשמוע היא לא מאיתי כי אם מעימו ית', ורק ממקום זה יכולתי לראות כי הוא הטוב ולא כלו רחמיו, וחסדו מאיתי לא מש...
יש לעיתים מי שעונה לשאלות כאלה: כאן נמצאים חסרי אונים שאבדה להם השליטה בחייהם. אם אינך מרגיש כך נראה יכול להיות שאתה לא חולה במחלה שלנו. אולי תרגיש כך יום אחד, אתה תמיד מוזמן לחזור...
אני הקטן חושב שיסודות היהדות והתכנית יכולים להביא אדם לידי הכרה כי כל חייו וכשרונותיו אינם משלו אלא מאיתו ית'. קח שני גושי חומר, דבר לא יאחד אותם, מה שמחבר שני אנשים הוא רק שכינה שביניהם. היכולת ללכת ולשמוע הם כוחות חיים מהחותך חיים לכל חי, היכולת לאיש לדבר עם רעהו באה ממי שיצר את האדם כרוח ממללא, השכל הישר בא מהחונן לאדם דעת, והיכולת לאהוב באה ממי שנתן את התורה, וקבע את האהבה לרע ככלל גדול בה.
שומה על כל אחד לדעת כי הוא מעצמו חסר אונים, וכי אין בכוחותיו כלל לנהל את חייו, אלא הכל מכוחו ית'.
באה לנו המחלה ואומרת לנו כי אין לנו ברירה אחרת אלא להיות מודעים לזה בכל צעד שה' מזכה אותנו לצעוד ברוב חסדו. אחרת אחזור למיטה ואייחל לישון ולא לקום.
יש מי שיאמר על זה "אשרינו שזכינו". אני מתפלל להכיר בזה.