ברוכים הבאים, אורח
  • עמוד:
  • 1

נושא: לסלוח - התמחור 1336 צפיות

לסלוח - התמחור לפני 11 שנים, 4 חודשים #38359

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
הפוסט הזה נולד בעקבות הפוסט – "לסלוח". בקצרה למי שלא מכיר - כתבתי שם על דרך פשוטה להתחיל לסלוח (לא שלי, מורי ורבי) לוותר על הזכויות הממוניות המגיעות לנפגע מהפוגע. נשאלתי שם איך עושים את זה. הלכה למעשה. פרקטיקה. עניתי שם בקצרה. אציג לפניכם כאן בהרחבה את התהליך ששינה את היחס שלי למחילה.

כדאי שאדגיש שזו 'טכניקה'  שעבדה לי. היא לא באה בכדי להמעיט מערכו של רגש פגוע, אני סבור שאין די כסף בנמצא היכול למחות רושם של כאב. (אולי רק לפצות) הסכומים נועדו לפשט את הרגשות למשהו חומרי שניתן להגיע להחלטה על וויתור לגביו. זהו המסלול שלי, כל אחד מוזמן לדלג עליו, או לתמחר עצמו אחרת, כמו כן יכול כל איש להוסיף פגיעותיו לפי העדפותיו:

- - - - -

[b]המקרההתחושההרגש הפגועה"תמחור"
עקפו אותי בתורמזולזל , לא קיים.ערך עצמי.100 ₪
עשו לי תנועת ביטולללא זכות קיוםערך עצמי.200 ₪
אמרו לי משפט פוגע ב 4 עיניים    מבוקר, לא ראוי.ערך עצמי.500 ₪
אמרו לי משפט פוגע בפומביכלומניק, מושפל.ערך עצמי, ביטחון עצמי.1,000 ₪
שברו לי את האנונימיותחשוף, לא מוגן. מאויים.פחד.5,000 ₪
ריכלו עלילא מוגן, מאויים.פחד, ערך עצמי.5,000 ₪
רימו אותי – עבדו עלימטופש, מבוייש.אשמה, בושה, ערך עצמי.10,000 ₪
הותקפתי מיניתמחולל, מלוכלך. חשוף, לא מוגן. ללא זכות קיום. חפץ.    אשמה, בושה, פחד, ערך עצמי, ביטחון עצמי, שאיפות.    עדיין לא חישבתי מחיר


- - - - -

האמת צריכה להיכתב, סביר להניח שגם אם יובא לי הכסף, לא תנוח דעתי, אני סובל ממחלת 'העוד', וכשאקבל את מבוקשי כנראה שאמצא עוד 'מבוקשים', הרעיון כאן הוא לוותר על מה שכביכול מגיע לי, כשאני משחרר בתוכי את האחיזה בפגיעה, היא נחלשת. הרצון העצמי השלילי קטֵן, ונהיה יותר מקום לרוח אלוקים לפַעֵם בקרבי, ננסה לזכור שגם כאן זהו תהליך שלוקח זמן ודורש תירגול.

לסיום, בצעד השלישי קיבלתי החלטה, הצעדים 4 – 7 הצביעו על הכיוון הרצוי לשינוי: לפשוט את בגדי השופט הקטגור התליין ולעטות את גלימת הסניגור החומל. בצעדים שמונה. שמונה וחצי. ותשע. אני לומד להתעטף איתם נכון...

שתתרבה החמלה. בהחלמה. 

*תודה לאמן הסבלן
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 4 חודשים על ידי .

בעניין: לסלוח - התמחור לפני 11 שנים, 4 חודשים #38496

לקח לי זמן להגיב, כי לקח לי זמן להבין שהטכניקה הזו מעוררת בי התנגדות. אני לא בטוח אם ההתנגדות באה מצד פגמי אופי או ממקום חיובי יותר. אני לא מצליח לחשוב על התשלום בלי לחשוב שהוא תחליף גמור לפגיעה. ואז אני מרגיש מושפל - מה, בשביל כסף אני מוכן שימעכו אותי? מרגיש לי קצת זנותי, סליחה על ההשוואה. וגם: זה נשמע לי קצת כמו להחליף מידה רעה (אגו) במידה רעה (תאוות בצע). שוב סליחה.
אני לא אומר את זה כאמת אוניברסלית. זו התגובה שמתעוררת בי, ובהחלט מישהו אחר יכול להרגיש אחרת ולהפיק תועלת מהטכניקה הזו.

ר' אשר פריינד ייחס הרבה חשיבות לשפלות. לפעמים היה מכריח את תלמידיו להסתובב בשוק וללקט עגבניות רקובות, כדי לעשות מהן מיץ לנזקקים. בעיניו כשמישהו אחר פוגע בי זו עבורי הזדמנות למעוך עוד קצת את האגו שלי, להזכיר לעצמי עוד קצת שאני לא בעל הבית. כשמישהו פוגע בי, זה בעצם ה' שמדבר אליי דרכו, ואפשר לקבל את זה כמתנה יקרה - מתנת הכניעה. אז אולי יותר נכון לשאול: בהתחשב בטובה הגדולה שצומחת לי ממישהו שעוקף אותי בתור, כמה אני מוכן לשלם לו?
לא, אני ממש לא שם (אם מישהו חשב כך בטעות...), אבל בפעמים שה' ריחם עליי ואפשר לי להסתכל במבט כזה על פגיעות שפגעו בי, קיבלתי שחרור גדול. אז זה עושה לי חשק לנסות להמשיך לצעוד בדרך הזו.
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: לסלוח - התמחור לפני 11 שנים, 4 חודשים #38503

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה רבה דוקטור, אינך מחוייב להתחבר, הדגשתי שזה מה שעובד לי. בנוסף, לפי כמות התגובות עד כה אתה כנראה לא היחיד שהפוסט הזה מורכב לו לעיכול... (שמא הפחד הוא מעיקול) אני חש שהרמת לי להנחתה, אתפלל למילים אמיתיות שיצאו מהלב ויכנסו אליו.

בגלל תחושותיך יתכן ואולי לא קראת הייטב, אני לא רוצה כסף. בכדי שאוכל לסלוח, אני 'מדמה' את הכאב לתשלום ועליו אני מוותר. מוחל. אומר לעצמי שבמידה והוא יוצע לי על ידי הפוגע כאקט של בקשת סליחה מצידו לא אקח אותו. כי מחלתי עליו. מבחינת ההלכה הסוטר לרעהו משלם לו 2 זוז (אגב, בגב היד 4 כי התנועה מזלזלת יותר)  המוכה 'זכה' לכך ברגע שהוכה.

זו לא המצאה שלי או של הרב שלי, יש שומה לבושה ולכאב (כוואו על צפורנו מקום שאינו עושה חבורה..) ולא שמענו שכוּנָה המשולם כקַדֵש, הגם שמי שנמצא בדרגתו של ר' אשר פריינד (לא זכיתי להכיר, אני מבין שאני אמור להצטער על כך) יכול למחול בלי שום קונצים, מי שחי את מציאות הבורא בעולם תמידית ומבין שהמקל, כל מקל, נאחז בידיו יכול באמת להכין מיץ של עגבניות.

אבל מי שכמוני, חי במיץ של הזבל, שמקטנות שואל את עצמו האם אפילו כזבל הוא ראוי, יתכן שכדאי לו לפתח סוג של עמוד שידרה, ללמוד להתבונן בעיניו של זורק העגבניות ולומר לו בביטחון (ריצוד לחי ורעד קול יסלח) אני בן של אבא שבשמיים. אינני שטיח.

האלטער בוחער בקלם היה 'זוכה' לפנות את המרקקה העומסה בשלל הליחות הריחות והגוונים, היו זמנים שפינטזתי על זה. באמת. אוי כמה שהייתי רוצה להיות בדרגתו. כיום, בעולם המציאותי בו אני חי, אני אפילו לא שואף. יש לי תפקיד אחר.

לסיום, מה נראה לך שהיה מציע לי ר' אשר?

בהחלמה.
אוהב.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: לסלוח - התמחור לפני 11 שנים, 4 חודשים #38510

אוהו, אז עכשיו מינית אותי לדובר של ר' אשר. אולי כדאי להתייעץ אתו קודם? הוא בהר המנוחות. אומרים שמי שמדבר אתו נענה...

נדמה לי שהשאלה הזו נוגעת בתשתית של מושג הכניעה, שאודה על האמת - אני לא לגמרי מבין. האם אני נכנע רק ביחס לדברים שאין ביכולתי לשנותם? או שבאמת אני צריך להיכנע ביחס לכל דבר (כלומר להבין שאני חסר אונים להקליד עכשיו את הפסיק הזה, ולזכור באופן החריף ביותר שרק ה' הוא שנותן לי כוח), ואז אין באמת בנמצא "דברים שביכולתי לשנותם"?
נפקא מינה חשובה מן השאלה הזו היא האם אני אמור לגדל עמוד שדרה יציב, או להיפך, לוותר סוף סוף על הניסיון להישען על עמוד שדרה שאצלי תמיד יהיה משענת קנה רצוץ?
כן, הייתי בטוח כל החיים שאני פחות מהמיץ של הזבל, אבל תוך כדי זה הייתי בטוח שאני אמור להיות לפחות אלוהים. חוסר הביטחון העצמי שלי נבע מאגו טורף במיוחד. האם אני אמור להחליף אותו בביטחון עצמי מתוקן, או להבין שעבורי כבר לא יהיה דבר כזה ביטחון עצמי, אלא רק ביטחון בעצמותו יתברך? שקלקלתי ללא תקנה את היכולת לחוש בצורה מתוקנת בטוח ושלם ויציב?

לא לחינם כל הפסקאות פה מסתיימות בסימני שאלה. אני באמת לא יודע מה נכון לי, ומה התכנית רוצה ממני, ומה ר' אשר רוצה.

אבל קח סיפור שר' אשר סיפר:
מעשה בגולם ידוע שהיה מונח על הארץ, וגם הבריות ידעו שהנה שם על הארץ מונח גולם כזה. ועבר זמן, ויום אחד קם הגולם והחל ללכת. והיה פליאה גדולה איך גולם הולך וממה בכלל הוא חי. והוא עצמו היה מתפלא יותר מכולם איך הוא הולך וממה הוא חי ואפילו הדיעה והדיבור היה מתפלא מאין הם באים. והלך משם עד ששכח הכל. ונכנס יום אחד לשוק והיה קצת מגושם והפיל עגלה אחת עם תפוחים וצעק עליו בעל העגלה איזה גולם הוא שאינו רואה לאן הוא הולך. ונפגע עצמו מאד מאד איך אחד קורא לו גולם.
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 4 חודשים על ידי .

בעניין: לסלוח - התמחור לפני 11 שנים, 4 חודשים #38525

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
דוקטור מקסים, בוא נחזור לתחילת הפוסט נשאיר את זה פשוט, המאמר הזה כתוב עבור המקרים בהם לא הצלחתי לסלוח, על אותן סיטואציות שאני תפוס, הרעיון כאן הוא על מה כן ניתן לעשות. נכון ששילוב הפגמים מבלבל, מאוד. במיוחד אם הם הפוכים, בשביל זה יש את הספונסר, הגורם החיצוני שאין לו אינטרס ונקודת מבטו יותר נקיה (ביחס לזולת) לו היכולת לראות את המשמעותי מבין הפגמים.

אחד מהרעיונות היפים שלמדתי בתוכנית נקרא בשם 'הצלחת העליונה' - כשם שכדאי לשטוף את הצלחת העליונה מכיור מלא כלים לא נקיים (תאר לך מה יקרה אם תמשוך צלחת מתחתית הערימה...) כך גם רצוי להתמקד בפגם הבולט ביותר בכל סיטואציה. המטפל שלי קרא לזה - 'נהרוג טורקי וננוח'...

כן, אני מאמין שכל יכול יכול הכל. ואיני נוקף אצבע מלמטה לפני שהוכרזה מלמעלה, אבל חלק מהרצון שלו הוא שאני יעשה את הפעולה. שאדע שאני חסר בכח. יש לי, אבל הוא חסר. וכן, גם מה שיש לי הוא ממנו. ולא, אני לא מחליף כלום בשום דבר, אני עושה פעולות של ויתור, חסדו יכנס וישנה את המהות. 

זה מהות הצעד השבעי - ביקשנוהו בענווה שיסיר מאיתנו את חסרונותינו..

בהחלמה.
אוהב.

נ.ב.
הסיפור על הגולם ענק.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.62 שניות

Are you sure?

כן