ברוכים הבאים, אורח
  • עמוד:
  • 1

נושא: להעיר ולהאיר 884 צפיות

להעיר ולהאיר לפני 7 שנים #109120

  • טמבל
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 46

. כשאברהם אבינו טוען שאין לו יורש הוא אומר "ובן משק ביתי הוא דמשק אליעזר" ואומרים ע"ז חז"ל דולה ומשקה מתורת רבו.

דווקא שם, כשהוא בא להגיד את "חסרונותיו" הוא מתחיל ב"מעלותיו".

נלמד מכך מוסר-השכל הכיצד לפנות לאדם איתו אנו מנסים ליישר את ההדורים.

לא סתם טמבל

תגובה: להעיר ולהאיר לפני 7 שנים #109248

  • טמבל
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 46

ניתן למעשה להמשיך זאת גם לגבי שליחות אליעזר למציאת שידוכו של יצחק אבינו. אליעזר היה מאוד מעונין להיות יורשו וממשיך דרכו של א"א הוא רצה גם להשתדך איתו. "בת היתה לו לאליעזר ומבקש עילה להשיאה ליצחק" א"א פונה אליו ושולח אותו למצא אשה "ממשפחתו ומבית אביו"  ופונה אליו בשלושה תוארים: "עבדו" "זקן-ביתו" "המושל בכל אשר לו"  זקן ביתו לומדים חז"ל שני לימודים זקן ויושב בישיבה. ולכאורא לא מדובר בא' מהתלמידים. הוא היה הרי דולה ומשקה. ראש ישיבה. ושהיה זיו אוקונין שלו דומה לשל רבו. ברור שאין הכוונה היא מצומצמת רק לכך שכשהיו הולכים הרחוב היה קשה להבחין מיהו אברהם ומיהו אליעזר. ברור שהכוונה היא הרבה יותר עמוקה. שבאמת היה לו דרגות רוחניות גבוהות. והמושל כבל אשר לו גם ישנם פירושים בחז"ל. המושל בתורת רבו. המושל ביצרו כרבו. וכל השבחים האלו באים דווקא כאן. כשהוא בא להגיד לו "אתה ארור ובני ברוך" ואכן בזכות השליחות הזאת שמילא במסירות תוך כדי התעלמות מההפסד העצום לנצח נצחים של להיות מחותנו של אבי האומה הוא אכן זכה להיום יצאתי מכלל ארור היום באתי לכלל ברוך ולהיות א' מאלו שזיככו את גופם ועלו איתו למרום בחיים חיותם.

לא סתם טמבל
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.29 שניות

Are you sure?

כן