על הנשמה בהחלמה
מפרשת השבוע הבאה עלינו לטובה - "וַיּוֹרֵהוּ ה' עֵץ וַיַּשְׁלֵךְ אֶל הַמַּיִם וַיִּמְתְּקוּ הַמָּיִם"
מדרש תנחומא בשלח כ"ד:
אתה מוצא בשר ודם מכה באזמל ומרפא ברטיה, והקב"ה אינו כן – אלא במכה שמכה - בו מרפא.
וכן אתה מוצא כשבאו למרה ולא יכלו לשתות מים ממרה והיה משה סבור, שהקב"ה אומר לו, שישליך שם דבש או דבילה והמים מתמתקין, ראה מה כתיב שם: "ויצעק משה אל ה' ויורהו עץ" אמר ליה הקב"ה למשה: אין דרכי כמדת בשר ודם, עכשיו אתה צריך ללמוד, שנאמר "ויורהו".
"ויראהו" לא נאמר כאן אלא "ויורהו" – הורהו בדרכיו.
ומה העץ? ר' יהושע אומר: של ערבה היה, ר' נתן אומר: הרדופני מר היה,
ר' אלעזר המודעי אומר: של זית היה - ...מכל מקום מר היה.
ר' שמעון בן גמליאל אומר: בא וראה כמה מופלאין דרכיו של הקב"ה יותר מדרכי בשר ודם.
בשר ודם במתוק מרפא את המר. אבל הקב"ה במר מרפא את המר.
הא כיצד? נותן דבר המחבל בתוך דבר המחבל...
אמר לו הקב"ה למשה: לא כך הוא אומנותי אלא במה שאני מכה בו אני מרפא,
הואיל ואלו המים מרים, אני מרפאן בדבר מר. - ע"כ.
אני מאמין שדרך כל הכאב והדמעות שאני חווה בהחלמה,
אני מצליח לשחרר את מטען הכאב שאני סוחב כ"כ הרבה שנים.
"תבכי לי עכשיו,
תבכי אני אומר,
זה כואב,
זה יכאב,
אבל בסוף זה ישתחרר,
תבכי במקומי,
אני כבר לא יכול לבכות,
אני, תפקידי-
לנגב לך את הדמעות" - ר' שלוימה ארצי שליט"א
על הפורום המופלא
פירוש - העמק דבר:
לפי הפשט, כבר נוצר במקום המים המרים עץ להמתיקו,
כמו כל הטבע אשר
במקום חסרון איזה פרט הכרחי לחיי האדם נוצר שם איזה דבר אחר, להשלים המחסור,
כך בזה המקום היה גדל איזה עץ הממתיק את המים ומשה לא ידע. - ע"כ.
תודה לך אבי היקר שבשמיים ובארץ, שהורית לי בתוך המרשתת המרה, את העץ הממתק.
ותודה לכם - כל העוסקים מאחורי הקלעים, במלאכת אחזקת והצמחת העץ רב השורשים והענפים הזה.
שתזכו לחיים מתוקים