אהלן
היה יום בסדר אתמול.
שוב לא עסקתי כמעט בכלל בנושא המדובר.
יש לי כמה הבחנות לגבי התחושות שלי שאני רוצה לשתף: תמיד מדברים על החשק העז לפני הנפילה והתחושות הקשות בסוף.
אני רוצה להציג תמונה קצת שונה.
אחרי הנפילה לא רק שלא הייתה לי הרגשה חזקה של אשמה, אלה אפילו היו לי תחושת רוגע מסויימת. לא הרגשתי שזה פגע לי באינטרקציות עם אנשים, אולי להפך הרגשתי נינוחות ושלווה.
גם כשפגשתי בבני המין שאני אמור להתחתן איתו. הראש יותר פנוי, פחות מוטרד.
אני מניח שזה דבר טבעי,
בטח אפשר להסביר את זה בקלות ע"י פעילויות הורמונים.
גם ברמה הנפשית אפשר להסביר את זה: כשדבר שאתה מאוד רוצה מגיע יש מעיין סיפוק, על השגתו.
כאילו אני קצת מגזים, כן היה לי הרגשה של- נפלת, אתה צריך לצבור נקודות טובות מחדש.
אבל במקביל הרגשתי גם רוגע ושלווה ונינוחות.
דבר זה יכול להעמיד אותי במין קונפליקט, הרי אחרי החטא אני רוצה להרגיש רע, אני אמור להיענש אולי, זה אמור לפגוע לי ביחס לאנשים.. ואם אני נקי, אז אני אמור לפרוח, אמור להפתח לי קשר חדש עם אנשים, אמורה להפתח לי קשר זוגי. לפעמים אני מסביר לעצמי, שאם הייתי מתגבר עוד קצת, עוד שבוע, עוד שנה.. אז היו נפתחות תהומות הטוב, אז אהיה שלם רגוע, אז אמצא זוגיות.
טוב אבל תכלס לא רק שאלתי שאלות אלה סיפקתי לעצמי גם מספר תשובות.
ראשית אולי ההתמודדות הזאת מזקקת נקודה חשובה בעבודת ה'.
אבותינו הסבירו לנו שה' רוצה שנעשה כך ה' רוצה שלא נפול בחטא.
אז צריך לעשות את זה, לא כי זה יפתח אוצרות ולא כי זה יעשה לי נעים בגב..
ויותר מזה, אפילו אם לחטוא על פניו נותן רווחים גדולים בין אם לפני אחרי ותוך כדי החטא.. אין לנו אלא מלקיים את מצוות ה'.
אבל אני לא מסתפק בתשובה זאת.
כי בכל זאת התחושה שהדבר הטוב, הטהור הבריא הנכון והישר זה להמנע מהחטא , היא תחושה עמוקה וחזקה.. זה לא מצווה חסרת בסיס, היא הגיונית היא טבעית היא מדוייקת.
מה שלימדונו אבותינו הוא איתן. זה הגיוני בכל נימי ההגיון.
לכן אני לא זונח את התפיסה שאם אעמוד בנסיון. אי שם, מונח לו הטוב הגנוז, הנה עוד יתגלו אוצרות חדשים..
אז איך זה מסתדר ?
יש לי מחשבות לפתרון, אך הוא לא מעובד כל צורכו.. אני מקווה שבימים הבאים אחשוב על זה עוד..
ואם יש לכם רעיונות אשמח!
שבת שלום