במוצאי שבת ראינו בשולחן ערוך הלכות מוצאי שבת סימן רצ״ט, שנוהגים לשתות מים במוצ״ש כי יתכן שיזדמן לשותה מים מבארה של מרים. והביא מעשה באשה שהתעכבה בשאיבה, בהגיעה הביתה וכדה על שכמה כעס עליה הבעל מאוד, עד שמרוב בהלה נפל הכד ונשבר, ומעט טיפות ניתזו על בשרו של הבעל - שהיה מוכה שחין. והנה, כל אותם המקומות שהגיעו המים - נרפאו מהשחין. ואמרו על זה, רגזן, לא עלתה בידו אלא רגזנותו.
זה דוגמה לסיפור שנותן תחושת תיסכול, איזו החמצה! אבל מה שגיליתי על עצמי, אי שם בילדותי, התרגלתי לא להתרגש ולהיצבט מסיפורים כאלו, הסיפור כתוב בדף, או מסופר על ידי מישהו, אצלי הכל בסדר ואולי אפילו הסיפור לא נכון. כך הרצון לשמור על האני האגואיסט במצב הכי כיפי שאפשר, גרם לי להתנתק מכל הרגשת צער על מה שקורה לאחר, ועד להטלת ספק בכל סיפור שמגיע לאזני - שכמובן השפיע הרבה בנושאי דת ואמונה.
הפעם, אחרי שניטרלתי את החומה הזו, או אם תרצו, קליפה, ששורשיה נעוצים בתקופה רחוקה, הרשיתי לעצמי לכאוב יחד עם מוכה השחין הרגזן וחסר המזל, ואפילו להאמין לדברי השולחן ערוך.
היה שוה להגיע ל- 33 יום נקיים ולו בשביל התובנה העמוקה הזו.