שלום אח יקר ואהוב
אתה מצליח לגעת בי עם הכתיבה הרגישה שלך,
רואים שאתה באמת רוצה להתקדש ולהתעלות,
יש לך נשמה גבוהה (ולדעתי גם לכל מי שמבקר פה בפורום, חוץ ממני כמובן
)
תודה שאתה כותב ומשתף זה עוזר גם לנו בהחלמה.
אני לא מספיק זמן בתכנית בשביל שאוכל לומר לך אם כדאי לך או לא לצאת עם בנות (למטרת נישואיו כמובן..
) תוך כדי תהליך ההחלמה, זה כנראה תלוי במי מדובר, אבל ברור לי שלכל מחלים יש את הדרך שלו בהחלמה,
ולא כל אחד צריך ליישם את כל מה שכתוב בספר הלבן מא' עד ת' - לדעתי הפיסקה שהבאת לא מדברת על אדם שנופל בתאווה עם עצמו בלבד, ויוצא עם בנות למטרת נישואין - אבל שוב זאת רק דעתי ואינני מכיר את סיפורך,
בשביל זה יש ספונסר שמכיר את המצב שלך הנוכחי ויוכל לעזור לך להתאים את ההחלמה למידותיך.
לגבי הרצון שלך כבר לקבל ח-ו-פ-ש,
ותחושת חוסר האונים מול הרצון לתאווה ומול הרצון הנגדי העצבים וההלקאה העצמית שאחרי הנפילה..
אכתוב לך כמה נקודות שעזרו לי להסתכל קצת אחרת על הדברים ואתפלל לה' שיועילו קצת.
קראתי פעם שיר קצר שמאד אהבתי שהלך בערך כך:
אלוקי;
רצית שאהיה רחמן אז שלחת לי עצבים,
רצית שאהיה גיבור אז שלחת לי חולשות,
רצית שאהיה צדיק אז שלחת לי ניסיונות.
יש לנו מחשבה לפעמים שאם אנו מוצאים בתוכנו חסרונות ורצונות לדברים מכוערים ואסורים,
זה סימן שאנחנו לא צדיקים וקדושים וטהורים.
ההסתכלות שאנחנו צריכים לאמץ היא הפוכה -
מכיוון שה' רוצה שנהיה קדושים הוא שלח לנו רצונות הפוכים, כי רק בדרך הזאת שנעבוד על הרצונות הללו נתקדש
וניטהר, ככה זה עובד - המעלות הגבוהות וההדבקות בה' מגיעים ע"י המאבק והמאמץ היומיומי להתגבר על האופי הבעייתי והתאוות שלנו, ועשיית מעשים טובים.
בשביל שבאמת נרגיש שאנו חופשיים עלינו להתגבר על הרצונות הלא טובים שלנו - עד שה' יזכנו להחלים מהם.
ובמקרה של התמודדות מול התאווה זה מתחיל בכניעה מולה, ובהבנה שלבד איננו יכולים לגבור עליה, ולתת לה' להיכנס לחיינו ולעזור לנו בהתמודדות - בעזרת החברים היקרים פה.
להלן קטע קצר על חופש שמאד אהבתי -
מקור: חופש אמיתי
חופש אמיתי
דמיינו אדם, שבמשך כל חייו, הקפיד לעשות רק את מה שבא לו באופן טבעי.
תארו לעצמכם שבסוף חייו, הוא הולך לעולמו ועולה למפגש עם הקב"ה,
שם הוא נשאל, "נו, אז מה עשית בכל הזמן שהיה לך?"
הוא עונה בגאווה, "תמיד עשיתי רק מה שהתחשק לי, מתי שהתחשק לי.
לא משנה מה זה היה, מה שבא לי באופן טבעי, זה מה שעשיתי".
מה לדעתכם תהיה תגובתו של הקב"ה?
"ובכן... אני חושב שמקומך בדיר, יחד עם כל שאר הבהמות, שמבלות את חייהן בדיוק באותה דרך!"
חכמינו ז"ל מלמדים אותנו: "איזהו גיבור? הכובש את יצרו" (פרקי אבות, ד',א').
החופש האמתי הוא כשאנחנו מחליטים בעצמנו מה לעשות.
לעתים נעים לנו ששום דבר אינו עומד בדרכנו ומפריע לנו לעשות את כל מה שבא לנו, אולם זהו לא חופש אמתי.
כל עוד אנחנו לא באמת מנהיגים ומכוונים את חיינו, כל עוד איננו שולטים בהם, אנחנו מתפקדים כעבדים לתשוקותינו.
לעתים קרובות אנו חושבים שמשמעות החופש היא ששום דבר לא עומד בדרכנו,
אולם מצב כזה עלול לפעמים להוביל לשעבוד.
מעבר לכך, מהי מטרתו של החופש, אם כל משמעותו הוא ששום דבר לא מפריע לנו?
האם ישנה משמעות לחיים שבהם אנחנו עושים רק מה שמתחשק לנו, מתי שמתחשק לנו?
מה יהיה כוחה של האישיות שלי בתום 70 שנות חיי "בא לי"?
היכן באמת הצלחתי להתבלט ולהראות את הייחוד שבי?
האם חיי לא הפכו לשרשרת של אירועים, בהם הייתי בסך הכל בובה על חוט שהופעלה על ידי תאוותיי?
היכן ייחודו של ה"אני" שלי?
חשיבה פתוחה
כדי להגיע ל"אני" האמיתי של האדם, עליו לעקור מתוכו את כל הדעות הקדומות שמפריעות לו בדרכו, בין אם הן הוטבעו בו באופן תורשתי או באופן סביבתי.
כל עוד הוא אינו מתמודד כראוי עם מגוון המניפולציות וההתניות שחווה במהלך חייו, אין לו כל אפשרות להגיע לבהירות הנחוצה להתחלה טובה של מסע החיים.
רק כאשר נצליח לעקוף את ההתניות המוקדמות האלה, ולהתגבר עליהן, נוכל להגיע לנקודה של מודעות עצמית אמיתית, ממנה נוכל לפתוח במסע החיים שלנו.
המקורות העמוקים יותר ביהדות, מתארים שלב זה של צמיחה והתבגרות, כמצב בו האדם "משים עצמו כמדבר".
התורה ניתנה במדבר, משום שזהו מקום חסר וצחיח, שומם ופתוח.
ובדיוק כשם שהתורה ניתנה לעם ישראל רק אחרי שהוא יצא מעבדות מצרים אל המדבר הפתוח, כך, רק כאשר האדם נחלץ מעבדות-מצרים האישית שלו, הוא יכול לגעת במרחביו הפתוחים של המדבר הפרטי שלו.
רק כאשר האדם הופך את עצמו למעין מדבר - כשהוא חי מתוך חשיבה פתוחה לגמרי - הוא מסוגל לשקול כל פיסת מידע חדשה או דרך חיים שונה, באופן יעיל וכנה.
אחריות אישית
לפני כמה ימים, נסעתי עם אשתי במכונית, וחלפנו על פני סוחר שסיפק סחורה לחנות ירקות.
לפתע, נפל לו ארגז והתפוחים שבו התפזרו לכל עבר.
הסוחר הביט מיד כה וכה, מחפש את מי להאשים, אבל אף אחד לא עמד בסביבתו.
אשתי הבחינה בכך ואמרה, "ככה כולנו מתנהגים – תמיד מחפשים מישהו להאשים".
לעתים קרובות, אנחנו חוששים לקחת על עצמנו אחריות אישית.
אנחנו חוששים לקבל החלטות אמתיות ולעשות צעדים אמתיים בחיים.
משום שמשמעותה של אחריות אישית היא שאנחנו עלולים גם להיכשל.
ואז לא יהיה לנו את מי להאשים, חוץ מאשר את עצמנו.
דרושה רמה גבוהה מאוד של מודעות כללית ועצמית, כדי להשתחרר מהרגלים והתניות, ולקחת אחריות אישית על ההחלטות שלנו.
אולם כאשר זה קורה, אנחנו מתחילים לשאוף לממש את הפוטנציאל האישי שלנו ולחיות את החיים באמת.
החלק הנעים בלקיחת האחריות הוא, שהיא מסירה את כל המכשולים הפזורים בדרכנו, שמקורם בחוסר בטחון ובחרדות אישיים, וסוללת את הדרך לעבר הגשמת הפוטנציאל הנשגב שבכל אדם ואדם. - ע"כ.
רק להבהיר נקודה אחרונה - כפי שכתבו כאן רבים וטובים ממני הדרך להתמודדות מול ההתמכרות שלנו -
(וכל אחד שמוצא את עצמו שוב ושוב עושה משהוא שרק אתמול חש באמת באמת שהוא לא מעוניין לעשות אותו.. מכור לזה באיזו שהיא רמה) היא לא "לרצות" יותר להפסיק לעשות מעשים תאוותניים,
אלא לרצות יותר לצעוד במסלול ההחלמה,
והמסלול הזה מתחיל בהבנה שאני חולה בתאווה, ועליי להודות בזה ולמסור את השליטה עליה בידי ריבונו של עולם, ואחרי שההבנה הזאת הצליחה להיכנס באמת להכרתנו -
(וזה לוקח זמן בדר"כ להודות "בתבוסה" מול התאווה למי שעדיין לא התרסק לגמרי בגללה ב"ה),
עלינו להתחיל להכיר ולעבוד על הפגמים שנמצאים בנו ולטפל בהם לאט לאט -
ותכנית שנים-עשר הצעדים היא מצוינת בשביל זה.
מאחל לך הצלחה רבה בהחלמה
ובבניית בית נאמן בישראל בע"ה.