אוהבים אותך חשבתי היקר
העלית חיוך על פני, הזכרת לי את אחד מסיפורי הילדים שהכי אהבתי לשמוע בילדותי,
זה מתוך הספר "הנשיקה שהלכה לאיבוד", והוא הולך כך (זה תמליל החצי השני שלו):
"צוצון נשאר ברצון"
...צוצון הוא ילד קטן אבל הרצון שלו גדול, ולפעמים גם מאד משונה,
וכך קרה גם הבוקר, צוצון כיוון את אקדח הצעצוע שלו אל השמש, עשה 'פיף-פף' ורצה לכבות את השמש.
שמעתם דבר כזה?
צוצון רצה שיהיה לילה ואמר "ככה מתחשק לי",
הוא ביקש הוא התעקש ואמר - לא רוצה לשמוע "לא",
מה קרה אז?
פשוט מאד, לאמא לבסוף נמאס והיא אמרה לו כך:
"אתה מאד רוצה שיהיה עכשיו לילה ולא יום צוצון, הדבר היחיד שאתה יכול לעשות הוא - להישאר ברצון".
וצוצון? הוא נשאר ברצון. ואח"כ הלך לגנון.
בניגוד לאמא של צוצון אני למדתי בהחלמה קצת אחרת..אני רוצה גם דברים שהורסים אותי, ולכן עלי לנסות עוד קצת לתקן את הרצון כך שישתנה ויתחיל לרצות דברים טובים, בהשאלה שמעתי פעם מאדם שהפך להיות טבעוני, שאחרי תקופת הסתגלות הגוף שלו התחיל לרצות לאכול יותר בריא וסלד ממאכלים מזיקים, בקרוב אצלי..
מאד מתחבר לי למה שאמר הרב קוק:
הרא"ה קוק, "אורות הקודש", כרך ג´ עמ´ עו
"הרצון הוא מקור החיים. רצון האדם הוא באמת יסוד שכלולו והוויתו, אמנם הרצון הזה צריך הוא פתוח ועשוי יותר מכל הכוחות כולם". "כל זמן שהאדם הולך ומשתכלל, כך רצונו העצמי הולך ונהפך לטובה."
אורות התשובה ט', א'.
"...הרצון הבא מכחה של התשובה הוא הרצון העמוק של עומק החיים, לא הרצון השטחי שהוא תופס רק את הצדדים הרפים והחיצונים של החיים, כי אם אותו הרצון שהוא הגרעין היותר פנימי ליסוד החיים, והרי היא העצמיות הגמורה של הנשמה..."
(זה מקור שעכשיו ראיתי שמביא בהרחבה דברים מהרב קוק על עניין הרצון - רצון האדם במשנת הרב קוק)
בעקבות שאלתך ראיתי עוד שני מקורות ממש מחלימים בשבילי שקשורים לרצון, ולהסתכלות הנכונה על מה אני כן יכול לעשות ומה אינני יכול לעשות שאותו אבי האוהב יעשה בשבילי אם אבקש ממנו באמת. הנה הם:
צו וזירוז האדמו"ר מפיאסצנה.
"רצונך למוד את עצמך, ולדעת אם עלית או חס וחלילה ירדת במשך שנה או שנתיים שעברו? הסתכל ברצונך, אבל רק ברצונך ולא בברכתך. כי רק הרצון שהאדם רוצה ועובד ביגיעה לבוא לאיזה דבר, רצון נקרא. ואם אינו עובד בו, אף אם הוא רוצה, אין זה רצון, רק מן ברכת הלב, שמברך ומאחל לעצמו להתאשר בזה הדבר. העני, למשל, הרוצה שתהיה לו פרנסה, רצון הוא, כיון שגם עובד עליה, אבל הרצון שיש לו, שימצא מציאה של אלף אלפים דינרי זהב, זהו רק ברכה, שמברך ומאחל לעצמו להתעשר, ואין זה רצון... הרצון הבלתי אמיתי תמיד יכול להיות גדול הרבה מאד, ובכל המצבים שהאיש נמצא יכול רצונו לדלג ולאחל לו למצוא הון רב, או שבין רגע לצדיק מרומם מאד ייעשה. לא כן הוא הרצון האמיתי, הרצון אשר הוא עם העבודה, לא מדלג הוא רק צועד, צועד צעד אל מצב ועבודה יותר מרוממה"...
שפת אמת לפרשת תרומה שנת תרל"א
נתקשה משה בתרומה והראה לו השם יתברך, ואח"כ כתיב שנעשית מעצמה, תיעשה וכו'.
אם כן למה הראה לו? אך כי ע"י רצון האדם בלב ונפש באמת, נגמר השאר, מה שאין יכול לעשות, נעשה מעצמו, וזה מה שכתוב –השלך לאור.
כן הוא בכל מצווה מכל איש ישראל, כי וודאי אין כח באדם לעשות רצונו ית' , רק כפי רצון האדם נגמר מעצמו, ומכל מקום הגמר בא גם כן ע"י רצון האדם.
שאזכה לתקן עוד קצת את הרצון הטוב והאמיתי שלי 'רק להיום'.
אוהב
'פנימה'.