gidi כתב on 11 אוק' 2019 10:11:
רוצה בנוסף להעלות נקודות שקשה לי איתם במסגרת התוכנית ומרגיש שיש לי פה קצת מקום לפרוק:
אני לא בטוח(אף פעם לא הייתי) שהתוכנית היא הפתרון המושלם בשבילי ושאוכל להמשיך לעבוד איתה לעד אבל בהחלט מוצא בה המון דברים חיוביים שעוזרים ואמשיך לעשות בכל כוחי.
מרגיש קושי לעמוד בצורה מלאה בתוכנית החסימות "הבקבוקים" ובספק אם אוכל לבצע אותה בצורה מושלמת.
מרגיש קושי עם דרישת התוכנית והספונסר לעצור את השידוכים עד לתקופה ארוכה של נקיות ומפוכחות (עדיין קשה לי לקבל את זה ובמיוחד שאני לא יודע מתי ואם אצליח להגיע לתקופה כזאת בעוד אני מתבגר ומפספס הזדמנויות).
*קשה לי לקבל את האמירה "אתה לא חוטא, אתה חולה":
אני לא מסכים עם זה. יכול להיות שאני גם חולה אבל אני לא מקבל את זה שאני לא חוטא ואני אסביר את דעתי בקצרה:
ביהדות(ואני יודע שהתוכנית "לא דתית") יש חוטא שהוא עבר עבירה בשוגג -לדוגמא חוטב עצים שעף שבב והרג אדם- הוא לא עשה זאת בכוונה ולא "יכל לשלוט" בזה אבל עדיין עשה מעשה הוא עדיין אשם כי לא נזהר מספיק..
כך יש חוטא קרוב למזיד(ככל שהיה יותר מודע או לא נזהר) וחוטא קרוב לאנוס(שהיה פחות מודע ובפחות שליטה על המצב), התוכנית לא רוצה שניכנס להלקאה עצמית, אני משאיר את ההחלטה אם זה היה קרוב לאונס או למזיד לה' אבל בכל מקרה יודע שבסופו של דבר יצא שעשיתי מעשה אסור- אני לא חייב להיכנס להלקאה עצמית(או לא לפחות ברמה מזיקה) כי "אין צדיק בארץ אשר לא יחטא", בסופו של דבר גם הספונסר שלי (שלא מאמין שאני חוטא) יבוא אלי ב"תלונות" למה לא עשיתי פעולות לפני נפילה או למה לא נזהרתי וחסמתי מספיק- בתוכי אני יודע (ואני מתוודה כאן) שבשלב התאווה קצת התרשלתי ואם הייתי פועל יותר טוב יתכן ולא הייתי נופל- ולכן יש לי מעמד של חוטא מסוג מסויים.
[אנאלוגיה נוספת שעלתה לי בראש היא לגבי עשיו ודוד המלך ששניהם היו "אדמונים"- הפרשנים מסבירים שזו תכונה מולדת אצליהם לרצוח ולהוציא דם- ועדיין הם לא יכולים לומר "אנחנו חולים" אז אם הרגנו בן אדם לא חטאנו, ועובדה שדוד המלך הצליח לנווט תכונה זו למקום חיובי כמו שחיטה ומילה לעומת עשיו שמימש את הרצון לרצוח, כך גם אנחנו התאוותנים יכולים לנסות למלא תכונה זאת שמקורה ברעב רוחני וריגוש מסויים במילוי רוחני או פעולות אחרות באופן חיובי כפי שאפשר לראות אצל הוותיקים]
בנוסף אני יודע בעצמי שאם לא הייתי מגדיר את עצמי כחוטא הייתי נופל ללא בעייה ללא מצפון ופחות מחפש איך לתקן את המצב- לכן לפחות בשבילי אני חושב שזה חיובי.
אני רוצה להגיד שאני מסכים איתך במאת האחוזים בקטע הזה, אני בתכנית קרוב ל-3 חודשים, נקי בנס בחסד גמור מהשבוע הראשון בתכנית, גם שברתי שיא עצמי שעמד על 29 יום, היום אני על 75 בזכות התכנית והספונסר והחברים והקב"ה וגם שאר הפעולות שאני עושה שהן לא חלק מהתכנית
גם אני נתקלתי לא פעם באנשים שאמרו - אני לא חוטא, אני חולה. גם אני לא הסכמתי עם זה. אני חושב שאני גם חולה וגם חוטא זה יכול לחיות ביחד זה לא סותר..
ויכול להיות שאני באמת חוטא שקרוב יותר לאנוס, אני כן מסכים עם זה, אני מסכים שאין לי סיכוי מול התאווה שמשהו מסובב לי את הראש ואני נכנס לאיזה מערבולת בלתי נשלטת ועושה דברים שאני ממש ממש לא רוצה לעשות ומצטער עליהם אח"כ (וגם לפעמים תוך כדי...) אבל עדיין באופן לא מוסבר ממשיך לעשות אותם ...
רע לי וחרא לי ואני רוצה למות ולא להשתמש שוב ובכל זאת לא מצליח ומשתמש שוב..
אבל זה עדיין חטא ודבר שהתורה הקדושה אסרה..
וקשה לי, מאוד, עד בלתי אפשרי אפילו, ואני צריך "להתגבר" \ "להימנע" \ "לוותר" תקראו לזה איך שתקראו לזה..
אני חושב שזה אחד הדברים הפחות נעימים לי שנתקלתי בהם בתכנית זה שאני אומר לבנאדם שאני "בורח" מהתאווה היום, או ש"הצלחתי להתגבר" והוא אומר לי אתה משתמש בביטויים של מלחמה ולמה אתה נלחם ובלה בלה בלה נותן לי הרצאה של חצי שעה שאני לא מבין את התכנית.......
אז כן אני חושב שזה לגמרי מלחמה זה מלחמת היצר אין מה לעשות וזה שאני בא וקורא לזה "ויתור" אני לא חושב שזה עושה את זה שונה ממה שזה ...
ושאני בא בדרכים עקיפות של לקבל, להרפות, להודות בחוסר אונים, זה לא משנה זה פשוט טקטיקה מסויימת במלחמה האינסופית הזאת... הטקטיקה היא להוריד תראש, לוותר, להבין שאין לי סיכוי לבד, וכו' כל מה שלומדים בקבוצה אבל זה עדיין קרב ומלחמה.
הטקטיקה זה לא להילחם פנים אל פנים, לזרוק את זה על הקב"ה, לוותר, להיכנע, וזה בסדר גמור, כמו שמול טנק אתה לא תבוא עם אולר.. אתה תעשה תחבולות אז אלו פשוט התחבולות שלי במלחמת היצר..
אם התורה קוראת לזה מלחמת היצר אז מי אני שאגיד אחרת...
כמו שקראתי בספר מדהים שנקרא "כל משבריך" של הרב יעקב ישראל לוגאסי, בקטע הזה של מי שנופל בעוון הנורא הזה, והוא מסביר שם שצריכים להבין שבמלחמה מול היצר אין לנו סיכוי כי הוא ענק ואנחנו קטנים, והוא אומר שהדרך זה לברוח ממנו ולא להיכנס לקרבות כי בקרבות אין לנו סיכוי...
אני חושב שזה בדיוק מה שאני רואה כויתור.. ככה אני מפרש את מה שאומרים בתכנית שצריך לעשות...
לוותר ולזרוק את זה לקב"ה, להודות בחוסר אונים, לא לנסות "בכוח" .. זה בדיוק זה.. זה לברוח ממנו ולהתחבא לו.
הוא כותב שם שאם נראה שני אנשים שבאים לקרב ואחד בורח פתאום ומתחבא - כולנו נגיד מה זה הפחדן הזה איזה פחדן עלוב מוג לב..
אבל אם נראה ענק שבא לריב עם ילד קטן והילד ככה בזריזות מקפץ מתחבא בורח נכנס בין הסדקים וברח לענק, כולנו נגיד איזה גיבור הילד הזה כל הכבוד לו ! איך הוא ברח לענק הזה וככה זה בדיוק אנחנו אל מול התאווה.
אוהבים