ברוכים הבאים, אורח

מה אתם עושים עם השידוכים?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מה אתם עושים עם השידוכים? 128 צפיות

מה אתם עושים עם השידוכים? לפני 1 חודש, 1 שבוע #151610

אני יוצא לדייטים כבר שנתיים.יותר מ15 בחורות, לא הצלחתי להקשר למישהי יותר משבוע וחצי. ברור לי שזה בגלל הנפילות שלי. כל הברכה טמונה בזרע. ואני מקלקל לעצמי שוב ושוב.
מה לעשות? לעצור את זה? להתמקד רק בשיקום העצמי שלי? מלחיץ לעצור. כל החברים שלי עפים קדימה, מתחתנים, מביאים ילדים לעולם, אם לעצור. מתי נכון לחזור וכן לצאת? והאם אולי כדאי כן להמשיך לצאת ובעזרת ה האהבה תעשה את שלה?
ושאלה נוספת האם למי שהתחתן יש לו פחות קושי עם ההתמודדות הנ"ל

תגובה: מה אתם עושים עם השידוכים? לפני 1 חודש, 1 שבוע #151611

קודם כל ברוך הבא לפורום.
תודה על השיתוף כאן, ועל השיתוף הארוך בפוסט השני שכתבת היום.
תודה לך על הכנות.
הזדהיתי מאד עם הסיפור שלך, למרות שהרקע שלנו קצת שונה (אני חרדי), לא היה לי בבית אינטרנט בתחילת חיי, וגם בהמשך זה היה עם סינון, (אמנם זה לא אומר שלא ניסיתי לחפש שם תאווה, וגם הצלחתי למצוא)....
אבל כל זה לא רלוונטי. הסיפור שלי מאד דומה לסיפור שלך.
הסיפור הוא "חוסר אונים מול האובססיה לתאווה".

לגופו של ענין,
יש כאן בפורום הרבה פוסטים על הנושא הזה.
אני באופן אישי, למרות שבתקופה מסויימת התחלתי שידוכים, בכל זאת כאשר זכיתי בעז"ה להגיע לקבוצות 12 הצעדים של SA, והתחלתי לעובד את הצעדים, אז למשך תרופה מסויימת הפסקתי שידוכים, עד שאהיה במצב בו אוכל להתחתן בצורה שפויה ונקיה.
אני חושב שזו החלטה נכונה, אך באמת צריך בד בבד עם זה למצוא פתרון, ולעבוד על זה.

תמשיך לבא, לשתף, לקרוא.

בהצלחה רבה

אסירות תודה לאבא אוהב ששומר אותי נקי מ - י' ניסן חודש הגאולה ה'תשע"ה

........................................................................................................


מודה אני לך שאתה הוא ה' אלוקי ואלוקי אבותי לעולם ועד, צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור. נודה לך ונספר תהלתך, על חיינו המסורים בידך ועל נשמותינו הפקודות לך ועל ניסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובוקר וצהריים, הטוב כי לא כלו רחמיך, והמרחם כי לא תמו חסדיך מעולם קוינו לך.

יומן המסע שלי - מתחיל שוב וצועד לאלוקים  או כאן.          הפוסט שלי ב"הצג עצמך"  או כאן.      המשפחה שלנו - משפחת "שמור עיניך"  או כאן

תגובה: מה אתם עושים עם השידוכים? לפני 1 חודש, 1 שבוע #151614

  • nbym
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 219

תודה על השיתוף. זו באמת שאלה שגם אני התחבטתי בה המון זמן. הגעתי לכמה מסקנות שאשמח לשתף, על אף שחלק מהדברים תלויי מגזר ונורמה, לא חובה להסכים כמובן, אך אם זה יעזור לך - דייני.

ראשית, כאשר אתה בסביבה שהרבה אנשים מתקדמים בתחום מסוים שחשוב לך, זה באמת יוצר ציפיות גבוהות, תסכול ותחושה של הישארות מאחור. אבל תזכור שלכל אחד יש את המסלול שלו לפי ההשתדלות שלו ואירועי החיים על כל מורכבותם. גם אלו שכבר התחתנו עברו דברים שאתה לא מכיר ויודע, וזה טבעי ובסדר. על כן, אני ממליץ להתסכל וללמוד מהחוויות שאתה עובר, מדברים שבהם אתה רוצה להתקדם ולחשוב מה יקדם אותך. זה הדבר שחשוב, אחרים הם אחרים, אתה זה אתה ומגיע לך חמלה, סבלנות והשתדלות. לפי מה שכתבת בשרשורים אחרים, אתה בן 24. אתה ב"ה עוד צעיר, ותהינה לך עוד הרבה הזדמנויות, בסופו של יום, גם אתה תזכה בעז"ה להקים בית כשר ונאמן בישראל. אין צורך להילחץ ולהלחיץ את עצמך. גם לי יש המון חברים שהתחתנו ואני בסביבות הגיל שלך. יודע שאני עושה השתדלות והקב''ה יעשה את השאר. תתפלל על זה.

שנית, אני מבין את האמרה שכל הברכה תלויה בזרע, אבל הרשה לי לסייג במקצת את הדברים. קודם כל, ישנן הרבה דעות לגבי הנושא ולא כולם מדברים או מסכימים על כך. דבר נוסף, אנו לא יודעים חשבונות שמיים ואיך הדברים מתנהלים. אני מאמין שעל אף שיש השפעה על הפעולות שאנו עושים על חיינו, אני משתדל לא לייחס כמות גדולה של השפעה לדבר אחד ובמיוחד אם מדובר על ברכה, כי כך אתה יוצר מצג שווא של תקיעות ואי יכולת להתקדם הלאה, והסיפור לא בהכרח כזה. יש עוד גורמים נוספים. יש חשיבות לסיפור שאנו מספרים לעצמנו ולא תמיד הוא נכון. יכול להיות שהדרך שלך להסביר את התסכול והעצבות מהדייטים, בכך שזה תלוי בזרע. אך אולי יש סיבות אחרות נוספות? דוגמה: הרשה לי להקשות - אם כך, איך אנשים שלא שומרים תורה ומצוות זוכים להתחתן? אני נזהר מלומר דברים נחרצים כמו ''ברור לי''. אנחנו לא באמת יודעים, ולכן ממליץ לעניות דעתי להתמקד ב:
1. מה לא צלח?
2. מה אני יכול ללמוד מכך?
3. איך אני יכול להשתפר?
4. מה יכול לעזור לי?
5. אולי שווה להתייעץ עם אנשים שאני סומך עליהם ולשתף אותם בתחושות שעולות לי לאחר תקופה של ניסיונות בעולם הדייטים?
וכדומה.
שאלות כאלו מקדמות אותך ולא דנות אותך לכישלון רק בגלל שאתה עוד נאבק כמו רובנו עם הנושא. אני בטוח שיש בך עוד הרבה צדדים חיוביים שדווקא משפיעים ברכה גדולה ועליהם רצוי שתפנה את הזרקור. תן אמון בעצמך כי הקב"ה נותן אמון בך - ''שהחזרת בי נשמתי בחמלה - רבה אמונתך'', רבה אמונתך בי שהחזרת לי את נשמתי! תאמר לעצמך: אם אני חי, סימן שיש לי חשיבות. שיש לי תפקיד בעולם. שאני יכול לתרום!  זכור זאת!

שלישית, אפשר לנסות לטפל בבעיה יחד עם השתדלות ויציאה. בד בבד. הרי בסופו של דבר, הטבע של היצר הוא להיות מנוצל במקום נכון וטוב. היצר הוא בריא וטבעי, אך צריך לממשו בקדושה, לכן שמח בחלקך שאתה בריא וחלק מהיציאה לדייטים היא למצוא את המסגרת שבה אתה תוכל בין היתר גם להוסיף אור חיובי ואפילו חיים לעולם בעז"ה. במילים אחרות, דווקא היציאות לדייטים מקדמות ולא מורידות. מותר לעשות הפסקות אם אתה מרגיש שכרגע אתה לא פנוי לכך, ונכון שכל פגישה וסיום פגישה, לוקחות כוחות נפשיים, אך זה טבעו של חיפוש אחר המיועדת לך. הרבה אנשים חוו זאת כמוך, ועשו את המסע, עד שהגיעו לקשר נאמן ואמיתי. אל תאבד תקווה ידידי. מותר לעצור, רק תוודא שאתה קם על הרגליים ולא מתמכר לעצירה ולפחד מהמשך מסע החיפושים. הקב"ה איתך. הוא רואה את ההתמודדות והרצון לצאת מהמעגל. אני בטוח שהוא מאוד מעריך את הרצון לקום ושם דגש לא פחות על כך, שנאמר: ''שבע יפול צדיק וקם''. אל תתייאש ותמיד תמיד תקום. לא משנה מה.

רביעית, איני יכול להעיד בעצמי, לגבי האם מי שמתחתן חווה פחות קושי, אך ממה שקראתי, אני מבין שבד''כ בשבועות או בחודשים הראשונים ישנה הקלה מסוימת, אך היצר לא נעלם אחרי החופה. הוא קיים ויש זמנים בהם ניתן לממש אותו בקדושה, ומפה באה ההקלה (וצריך להיזהר, כי המטרה היא לא לתת לעצמך פורקן בלבד, אלא צריך להימצא רצון של האישה לא פחות,  בדגש על שמחת האישה, וכמו כן גם לשם הבאת חיים לעולם. ואכמ''ל), אך יש זמנים בהם קיים קושי, במיוחד כאשר האישה אסורה, ועדיין יש להתמודד בגבורה מולו. אין ברירה. לכן רכישת כלים, וחיפוש דרכים לצאת, טובים תמיד בין אם האדם נשוי ובין אם עדיין לא.

מקווה שנתתי זווית ראיה מעט שונה, והצלחתי לחזק את רוחך. לקראת אלול אוטוטו, שמעתי מסר יפה באחד משיעורי התורה, שיש דעה שאומרת שהקב"ה אינו מחפש ביום כיפור את החטאים, אלא להיפך - את המצוות והזכויות על מנת להכריע את הדין לטובה. והמסר הוא, שתדע שיש בך עוד הרבה דברים טובים ועל אף שהנפילות תופסות חלק ניכר, אתה יכול לשנות את זה ולתת דגש על תשובה, המשך עשיית מצוות, ולא לשכוח לספור גם את העליות הטובות גם אם הן קטנות מאוד, אל תתן לנפילות להתגבר על הטוב. אל תתן להן להגדיר את מי שאתה, כי אתה לא הנפילה. אתה צדיק שמתמודד. 
חזק ואמץ יקירי, עלה והצלח!

נערך לאחרונה: לפני 1 חודש, 1 שבוע על ידי nbym.

תגובה: מה אתם עושים עם השידוכים? לפני 1 חודש, 1 שבוע #151620

וואו וואו!! אני בשוק !! איזה השקעה גדולה ! תודה רבה ממש חברים יקרים! איזה אלופים אתם! רגשתם אותי, וואו זה נותן הרבה כוחות! תודה באמת גדולה!

תגובה: מה אתם עושים עם השידוכים? לפני 1 חודש, 1 שבוע #151622

  • nbym
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 219

שמח לשמוע, תמשיך לעדכן ולעלות מעלה.
שימחת אותי מאוד. 

תגובה: מה אתם עושים עם השידוכים? לפני 2 שבועות, 3 ימים #151774

  • goolife
  • מחובר
  • דירוג כסף
  • הודעות: 89

אח יקר מזדהה עם החבר nbym

באמת זה מורכב יותר לנו כרווקים אבל תדע שטוב שבאת בתור רווק תוכל לגשת ממקום נקי בעז''ה לנישואין 
אתה תדע להפריד בין תאווה לרצון ובחירה.

תדע שאתה לא לבד במסע
תמשיך לשתף זה נותן כח לי

עשה חיל 

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.45 שניות

Are you sure?

כן