ל'לוחם'.
רק עכשיו קראתי את דבריך. הרשה לי להוסיף על דברי זלמן - למה התאווה הזו מתפרצת עלינו? בדיוק כמוך, היו לפחות 4-5 שנים שהיא התפרצה לי רק כשהייתי בבית, כשהייתי בישיבה הכל היה טוב. לא הייתה נגישות ולא הייתה התפרצות. אבל בבין הזמנים, כפרת עוונות...
השאלה הגדולה ביותר היא האם מה שמתפרץ כאן הוא 'התאווה'. המילה 'תאווה' מבלבלת אותנו, היא גורמת לנו לקשר את כל החינוך הדתי שלנו על יצר המין, ועל פרישות מנשים ועל התרחקות מעבירה לתוך הנפילות שלנו - ואז, ידידי הלוחם, אנו מרגישים מעוותים, שהרי ההתפרצות הזו של הפורנו שוברת כל מסגרת חברתית מקובלת, אם היינו מדברים יותר מדי עם הבת של השכנים, מילא, אם היינו אומרים 'איפה ללוד' ולא רק 'ללוד' מילא, אבל פורנו? אבא שבשמיים, מהיכן זה צנח עלינו. ואז אנחנו מאמצים את כוח הרצון, תשים לב - לא את הרצון, אלא את כוח הרצון. אנחנו משחקים 'הורדת ידיים' עם הדחף הזה, ובהורדת ידיים אין מנצחים. ברגע שאתה מרפה את השריר הוא יתפרץ עליך מחדש.
אם אתה רוצה להילחם באמת, ידידי הלוחם, עליך להכיר את האויב שלך - האויב שלך הוא לא התאווה. האויב שלך הוא אתה עצמך. יש בך ובי, ובכל חברינו המכורים, 'אופי מכור'. אנחנו מחפשים משהו, חסר לנו משהו, משהו ראשוני, עמוק, וכאשר אנחנו גילינו שניתן לטייח ולכסות את המשהו הזה עם התאווה - אנחנו מתמכרים לתחליפים. אתה מבין, ידידי הלוחם, כל עוד אנחנו לא נשנה את הגרעין הפנימי של האישיות שלנו, שלא נעבוד על החומרים הראשוניים האלה, שמפחידים אותנו, שגורמים לנו לחרדה, שאנחנו מרגישים חסרי משמעות בלי מילויים, לא נצליח.
המאבק בתאווה, ידידי הלוחם, הוא מאבק עם הסימפטום. מבחינתך, תדמיין שלא היית מכור לפורנו אלא לאכילה או לגז מזגנים, השאלה היא למה אתה מכור ולא לְמה אתה מכור.
אמנם זה נכון, שיש משהו בתאוות העריות שמושך אותנו אל ההתמכרות, וזה נכון שזה מופיע כבר בחז"ל, אבל עובדה - לכולם יש תאוות עריות ולא כולם מכורים. ההתמכרות נובעת מבעיה ראשונית יותר, שתאוות העריות מהווה רק גילוי שלה...
מחשבות
נתן