מובא בספר ליקוטי מוהר"ן (ח"ב סימן פ"ז) וזה לשונו: ולפעמים מחמת זה הפגם [פגם הברית] יוכל לאבד את זווגו, כי מאחר שנטה מזווגו, קשה לו למצא את זווגו. ואפילו אם ימצא את זווגו, תהיה לו מנגדת, ולא תהיה נוטה אחר רצונו, מחמת שנטה ממנה ולא האיר בה - מזה נתהוה שיש לה רצון אחר כנגדו, ואז: לא זכה - כנגדו. וכשמתקן זה [כלומר, שעושה תשובה על פגם הברית, ומתקן את הפגם], אז מוצא זווגו [כלומר; אם העיכוב היה מחמת חטאו, ימצא את זווגו מיד כשיתקן את חטאו], והיא אינה כנגדו - רק כרצונו. עכ"ל.
וכפי דרגת קלקולו של הבעל בפגם הברית, כן יתקלקל השלום בביתו. ואם ח"ו יבגוד בה, יתכן שגם היא תבגוד בו, כמו שאמרו חז"ל (סוטה י' ע"א) כל המזנה - אשתו מזננת עליו. [ואם היא אשה צנועה, הרי שתרצה להתגרש ממנו, וכפי שהכרתי מעשה]. ובאופן כזה, עלולים בהחלט להגיע גם לגירושין.