ברוכים הבאים, אורח
Recent Posts
  • חסידי
  • רצף ניקיון נוכחי: 24 ימים
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 30
חיים אמיתיים כתב on 20 יוני 2026 21:29:

מעניין מאד מה שאתה אומר
אני יחשוב על זה
כמובן שאתה לא נשמע מטיף מוסר בכלל


שבוע טוב
דברים השתנו לטובה מאז הודעתך הקודמת?

  • חיים אמיתיים
  • רצף ניקיון נוכחי: 526 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 256

מעניין מאד מה שאתה אומר
אני יחשוב על זה
כמובן שאתה לא נשמע מטיף מוסר בכלל

המשתמשים הבאים אמרו תודה: symcha, חסידי
  • חסידי
  • רצף ניקיון נוכחי: 24 ימים
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 30
אלי שומר כתב on 20 יוני 2026 20:00:

יחסית הרבה ימים נקי. דווקא בשבת עלו לי פלשבקים על דברים שראיתי, ומחשבה אולי בכל זאת מוצ"ש קצת אראה. 
כמובן אני מבין שזה לשתות מי מלח, לכן משתף אתכם, שבעז"ה אעבור את הגל ואשאר נקי.


מזדהה וגם מרגיש ככה
בשורות טובות

המשתמשים הבאים אמרו תודה: פיניוני
  • אלי שומר
  • רצף ניקיון נוכחי: 56 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 738

יחסית הרבה ימים נקי. דווקא בשבת עלו לי פלשבקים על דברים שראיתי, ומחשבה אולי בכל זאת מוצ"ש קצת אראה. 
כמובן אני מבין שזה לשתות מי מלח, לכן משתף אתכם, שבעז"ה אעבור את הגל ואשאר נקי.

המשתמשים הבאים אמרו תודה: מתחיל שוב - וצועד לאלוקים

תגובה: מרגיש אפוף מחשבות לפני 1 שבוע, 2 ימים #155849

  • nbym
  • רצף ניקיון נוכחי: 5 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 284
אחי, ממש הרגשתי את הכאב שלך. מזדהה מאוד.
לפעמים דווקא אחרי תקופה טובה, נפילה כזאת כואבת יותר. כבר התחלת להרגיש שאתה במקום אחר, שיש יציבות, שיש התקדמות, ואז פתאום מגיע יום כזה ומרגיש כאילו הכול מתפרק. זה באמת מתסכל.

אבל כשקראתי את מה שכתבת, שמתי לב שאתה מתאר את היום הזה כמרכז הסיפור, בעוד שאני רואה סיפור רחב יותר. אני רואה אדם שנמצא בקשר רציני לקראת חתונה, אדם שהיה מספיק אמיץ לשתף את בת הזוג שלו במשהו רגיש מאוד, אדם שהלך לטיפול ובירר בכנות מה מצבו, אדם שרוצה לבנות בית של אהבה, קרבה וקדושה. כל הדברים האלה נמצאים בהודעה שלך לא פחות מהנפילות.

גם מה שכתבת על החברה שלך מאוד נגע בי. לפעמים אנחנו מסתכלים על עצמנו דרך המקומות שבהם אנחנו מאוכזבים מעצמנו, אבל אנשים שאוהבים אותנו רואים תמונה רחבה יותר. כנראה שיש סיבה שהיא מצליחה להעריך אותך גם כשהיא מכירה את ההתמודדות. היא פגשה אדם הרבה יותר גדול מהקושי שלו.

הרצון שלך להיות טהור בשבילה נובע מהמון אהבה, וזה יפה. אבל אולי היא לא מחכה לגרסה מושלמת שלך. אולי מה שהיא כבר פוגשת הוא אדם אמיתי, שמנסה, שנאבק, שנופל לפעמים, ושלא מפסיק לרצות טוב. אלה תכונות שיכולות להיות בסיס עמוק מאוד לזוגיות.

וגם חשוב לומר בכנות שעבור הרבה מאוד אנשים, החתונה אינה קו הסיום של כל ההתמודדויות. רובנו לא מגיעים לחופה אחרי שהשלמנו את כל התיקונים שלנו ואין לנו יותר מאבקים פנימיים. אנחנו מגיעים כבני אדם, עם כוחות, חסרונות, פצעים, הרגלים ועבודה שעוד נמשכת. והזוגיות עצמה יכולה להפוך למקום של צמיחה, ריפוי, למידה והתבגרות.

זה לא אומר שאין למה לשאוף או שאין מקום להמשיך לעבוד ולהתקדם. להפך. אפשר להחזיק גם את התקווה שלא צריך להיות מושלם כדי להיות ראוי לאהבה, ולא צריך לסיים את כל הדרך כדי להתחיל לבנות בית. לפעמים דווקא אדם שכבר למד להכיר את המאבקים שלו, לדבר עליהם ולקחת עליהם אחריות, מגיע לזוגיות עם עומק ובגרות.

ולגבי השיתוף עם בת הזוג, יש משהו מאוד יפה בזה שלא הסתרת ממנה את עצם ההתמודדות. קשר עמוק נבנה על אמת. מצד שני, לא תמיד כל פרט, כל נפילה וכל יום קשה צריכים להפוך לנושא זוגי. לפעמים נכון שבת הזוג תכיר את התמונה הכללית, את המקום שאתה נמצא בו, את הרצון שלך להתמודד ואת הצעדים שאתה עושה, אבל את העיבוד היומיומי, התסכולים והעבודה הפנימית כדאי לעשות גם מול איש מקצוע, חבר קרוב או מסגרת שתתן לך תמיכה (ואם הפורום הזה עוזר, זה גם טוב).

לא כי צריך להסתיר, אלא כי זוגיות לא נועדה לשאת לבדה את כל משקל ההתמודדות. יש הבדל בין שיתוף שמקרב ובונה אמון, לבין שיתוף שהצד השני לוקח עליו (לרוב בגלל רצון טוב) אחריות או עומס שלא באמת שייכים לו. ומהדברים שכתבת נשמע שיש ביניכם תקשורת טובה, וזה בסיס מצוין למצוא יחד את האיזון הנכון.

ההתמודדות הזאת לא הופכת אותך לפחות ראוי לאהבה, פחות ראוי לחתונה או פחות ראוי לבית טוב. הדרך שבה אתה מתייחס אליה, הכנות שלך והרצון שלך להמשיך ללכת למרות הכאב, אומרים הרבה על מי שאתה.

אולי כרגע אתה רואה בהודעה בעיקר את שלוש הנפילות. אני קראתי אותה וראיתי בעיקר אדם שאכפת לו. אדם שאוהב. אדם שרוצה טוב. אדם שלא הפסיק לחלום על הבית שהוא רוצה לבנות!

עלה והצלח!

נערך לאחרונה: לפני 1 שבוע, 2 ימים על ידי nbym.
המשתמשים הבאים אמרו תודה: symcha

תגובה: שיתוף לפני 1 שבוע, 2 ימים #155848

  • nbym
  • רצף ניקיון נוכחי: 5 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 284
תודה על השיתוף. מאוד התחברתי למה שכתבת, ובמיוחד איך שהצלחת לתאר קושי כל כך אישי.

המשפט האחרון שלך ממש נשאר איתי: "שנצליח בדרך ולהתמודד עם הקשיים והדחפים שלנו בצורה הטובה והאנושית ביותר". בעיניי יש במילים האלה הרבה עומק. כי לפעמים כשמדברים על נקיות, במיוחד סביב הנושא הזה, זה יכול להישמע כאילו המטרה היא להפסיק להיות בני אדם. לא להרגיש, לא לרצות, לא להיאבק, לא ליפול. אבל האמת היא שאנחנו בני אדם, ודווקא משם מתחילה העבודה.

אני מאוד תומך במושג קדושה נורמלית לעניות דעתי, היא לא קדושה של פחד מעצמי. היא לא בנויה על בהלה מכל דחף, ולא על תחושה שכל קושי אומר שמשהו בי מקולקל. קדושה נורמלית היא היכולת לפגוש את החיים כמו שהם, עם הגוף, הנפש, הדחפים, הבדידות והנפילות, ועדיין להאמין שיש בי טוב, שיש בי רצון נקי, ושאני יכול לבחור שוב.

מאוד נגע בי גם הדימוי של הרכב שנתקע בבוץ. כי לפעמים זה באמת מרגיש ככה. לא שאתה לא רוצה להתקדם, אלא שאתה מנסה ויש תחושה שלא מתקדמים. יש רצון, יש מאמץ, אבל משהו תקוע. ובמקום כזה אדם צריך הרבה חמלה, לא הלקאה עצמית. הוא צריך יד מושטת, נשימה, סבלנות, וכלים שיעזרו לו לצאת לאט לאט. ממש בדמות האתר הזה והפורום.

וואלה, לא הכרתי את השיר. התובנה שלך על "הנצח הזה הוא חולף" ממש חזקה. באמת דחף יכול להרגיש כמו נצח. ברגע שהוא מגיע, הוא מצמצם את כל העולם לנקודה אחת. כאילו אין עבר, אין עתיד, אין ערכים, אין דרך, יש רק את הלחץ הזה עכשיו. אבל כמו בגלישת דחפים, גם הדחף הכי חזק הוא גל. הוא עולה, הוא שוטף, הוא מבלבל, אבל בסוף הוא יורד. עצם הזכירה הזאת יכולה לפתוח פתח של תקווה בתוך הרגע הכי קשה.

בעיניי יש בזה משהו מאוד מרפא. לא לומר לעצמי "אין לי דחפים", ולא לומר "אם יש לי דחפים אז אני אבוד", אלא לומר: יש עכשיו גל. זה קשה, זה אמיתי, אבל זה חולף. ואני לא צריך לפתור את כל קשיי החיים עכשיו. אני רק צריך לעבור את הרגע הזה בצורה הכי טובה והכי אנושית שאני יכול.

במילים אחרות, לא להפוך את ההתמודדות לזהות. אדם יכול להיות בתוך מאבק ועדיין להיות אדם טוב. הוא יכול להרגיש דחפים ועדיין להיות מחובר לקדושה. הוא יכול ליפול ועדיין לרצות בטוב. הרצון שלך, הכאב שלך, המודעות שלך והכנות שבה כתבת, כל אלה מעידים שקיים בך רצון לתקן.

לכן כל כך אהבתי שלא כתבת שנצליח להיות מושלמים, כי קדושה אמיתית נבנית מתוך מסע בין קושי להצלחה. מתוך זה שאדם אומר לעצמו, אני לא מלאך, אבל אני גם לא מוותר על עצמי. אני אדם בתהליך, ואני רוצה ללכת לכיוון טוב יותר.

מאחל לך שתמשיך להחזיק בתקווה הזאת. שגם ברגעים שבהם הכול מרגיש תקוע, תזכור שיש תנועה גם בצעדים קטנים. שגם כשהדחף מרגיש כמו נצח, הוא חולף. ושגם בתוך ההתמודדות, יש בך נקודה טובה, בריאה וקדושה שלא נעלמת.
המשתמשים הבאים אמרו תודה: symcha

תגובה: תודעה משוחררת לפני 1 שבוע, 2 ימים #155847

  • nbym
  • רצף ניקיון נוכחי: 5 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 284
אח יקר, תודה רבה על השיתוף!
עלה לי תוך כדי הקריאה החיבור לדברים של ד"ר ברנה בראון על ההבדל בין אשמה לבושה. אשמה אומרת: "עשיתי משהו שלא תואם את הערכים שלי". בושה אומרת: "אני בעצם אדם פגום", ההבדל נראה קטן, אבל הוא משנה עולם שלם.

מה שאתה מתאר לגבי החשיבה הרציונלית מתחבר לזה מאוד. לפעמים אנחנו מסתכלים על רצף של נפילות, מזהים דפוס אמיתי, ואז עושים קפיצה נוספת: מההתנהגות אל הזהות. במקום לומר אני נופל שוב אבל רוצה לקום, אנחנו מתחילים לומר זה מי שאני. וכשהזהות כבר מוגדרת כך, הנפילה הבאה היא רק עניין של זמן.

לכן מאוד התחברתי למה שכתבת על ההתחלה מחדש ועל האפשרות לא לתת לזיכרון להיות הגורם היחיד שמגדיר את האדם. לא במובן של הכחשה של מה שהיה או בריחה מאחריות, אלא מתוך ההבנה שהעבר אינו כל האדם. אדם יכול לקחת אחריות מלאה על מעשיו, ובד בבד לא לצמצם את עצמו אליהם.

נדמה לי שזה גם עומק ההבחנה של ברנה בראון: אם אני אומר אני רע, אני נשאר תקוע. אם אני אומר עשיתי מעשה שאינו טוב ושאינו תואם את מי שאני רוצה להיות, נפתח פתח לתנועה, לתיקון ולתקווה.

יש משהו מאוד משחרר במשפט שכתבת: אני מכור ואני צריך לטפל בעצמי, אבל התודעה צריכה להיות חופשית. בעיניי זה איזון עדין ויפה. מצד אחד לא לטשטש את המציאות ואת הצורך בעבודה ובטיפול, ומצד שני לא להסכים שההתמודדות תהפוך להגדרה העצמית.
יש בדברים שלך הרבה אמת, במיוחד בניסיון להחזיק יחד אחריות מלאה על המעשים לצד אמונה שהאדם גדול יותר מסך נפילותיו.
עלה והצלח!

תגובה: תודעה משוחררת לפני 1 שבוע, 2 ימים #155846

  • symcha
  • רצף ניקיון נוכחי: 11 ימים
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 30

אין ספק שזה חלק מהקושי לעשות תשובה, היכולת להכיל שאני. עשיתי. מעשים כאלו. צריך הרבה הכנעה כדי להצליח.
זאת אומרת שלומר, אני אדם אחר ולא זה שעשה מעשים כאלו (כמובא בספרים בתור חלק מתהליך התשובה), זה לא רק חיזוק ונחמה אלא גם דורש הרבה נכונות לעבודה עצמית (להפוך לאדם אחר).
תודה על כל השיתופים!

נערך לאחרונה: לפני 1 שבוע, 2 ימים על ידי symcha. סיבה: תיקוני לשון

תגובה: קבוצות תמיכה לפני 1 שבוע, 2 ימים #155845

  • symcha
  • רצף ניקיון נוכחי: 11 ימים
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 30

אני בנטפרי, ולמרות שיש מעקף איך להכנס לאתר (אי אפשר בנטפרי להכנס לאתר בדרך הרגילה) אבל הצ'ט לא עובד לי..

המשתמשים הבאים אמרו תודה: פיניוני

תגובה: יומן מסע 0.3 לפני 1 שבוע, 2 ימים #155844

  • symcha
  • רצף ניקיון נוכחי: 11 ימים
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 30

זה שכתבת זה כבר עיצה כי אתה לא לבד בהתמודדות!
תעדכן על כל  התגברות ואפילו חלקית!

  • symcha
  • רצף ניקיון נוכחי: 11 ימים
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 30

אני מזדהה ממש עם ההרגשה, הנוראה, של אחרי נפילה.
תחושה של החמצה אינסופית.. אי אפשר להכיל את זה.
בהצלחה תתחזק ותזכור שכל האמירות האלו שאני בן מלך וכדומה (אומרים משם ר' שלמה מקרלין שהעבירה הגדולה ביותר היא לשכוח שאני בן מלך) נועדו בדיוק לשעה כזאת, לא להשבר!
אגב, מומלץ לחשוב מה לעשות בנוגע לשני המכשירים ללא סינון, זה סיכון גבוה לנפילה הבאה.
אני משתף, אולי הייתי צריך לכתוב את זה בפוסט נפרד, לאשתי יש מכשיר של הדרן - הסינון הטוב ביותר! אבל קרה והסינון נפל, לצערי בדיוק ידעתי את הקוד שלה ולא התגברתי, ובלילה הייתי איתו אמנם עם איזה גבול, אבל לא שייך להתחיל עם זה ולא ליפול למרות שהשתדלתי דווקא להיות במקומות אחרים סרטי מלחמה, למרות זאת נפלתי ואח"כ הרגשתי ממש יאוש וגם סוג של קהות חושים כאילו מה קרה (זה עצמו מרגיש לי נורא). אבל הערב התגברתי על עצמי ובקשתי מאשתי שתשנה את הקוד שלה, חסכתי מעצמי את ההתמודדות, אם לא הייתי עושה זאת בוודאות הייתי עכשיו נופל!

  • miko123
  • רצף ניקיון נוכחי: 2 ימים
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 50
אני מאמין בחיים. אני אוהב את החיים. אבל היום גיליתי שיש בתוכי כוח שרוצה לגדוע לי את החיים. שרוצה להרוג אותי. אותו זקן וכסיל. הוא הרשע, הוא השטן, הוא הוא הרוע. אני לא יכול איתו יותר. מה הוא גרם לי לעשות, מה הוא גרם לי להכניס לתוך הנפש הטהורה שהייתה בי. מה יהיו ההשלכות של ההבנה הזו אני לא יודע. ואני לא יודע אם לשמוח בתובנה הזו או לבכות. מעולם מעולם לא הייתה לי צל צילה של מחשבה לפגוע בעצמי. עכשיו אני רק יודע לומר: חיים שכאלו אני לא רוצה, עם הרע הזה. שמתחזה תמיד לטוב. למזלי אני אוהב מדי את החיים ואת ה' יתברך מכדי לעשות משהו חלילה. אבל היום הרגשתי מה זה ליפול לתהום. אמנם אני יודע שאני בן מלך שעשוי מאבנים טובות. חושה לעזרתי ה' תשועתי
נערך לאחרונה: לפני 1 שבוע, 2 ימים על ידי miko123.
  • miko123
  • רצף ניקיון נוכחי: 2 ימים
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 50

אחרי שמונה ימים נקיים נפלתי אתמול והיום. לצערי בסרטונים המזוהמים הללו. בבית יש לי שני מכשירים ללא סינון כלל. קשה מאוד. ה' יתברך יזכה אותי להמשך סופש נקי בע"ה!

תגובה: מרגיש אפוף מחשבות לפני 1 שבוע, 2 ימים #155840

  • חיון
  • רצף ניקיון נוכחי: 31 ימים
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 12

לשמוע את הכאב שלך והרצון שלך להיות חזק יותר וטוב יותר פשוט מעורר השראה אני בעצמי כבר 21 יום נקי כבר ומשתגל להתחזק ולגדול יפלתי כמה פעמיים והקושי היה כבר קשה מנשוא אבל דבר ששונה הפעם אצלי זה שאני יודע שתמיד אפשר לתקן והנפילות הן החלק צהתהליך זה הניסיון שהעניק לנו הקב"ה ונעון זה קשה ונפלת אבל אל תשכח 
צדיק נופל שבע פעמים וקם 
רשע פעם אחת נופל 
אתה טהור אתה צדיק ץתמקד באתר הוא עושה לי פלאים תתמיד תשקיע באמת זכית וכל פעם שקשה אל תפחד לשתף פה  , הקקהילה פה מטורפת ותצימיד יתמכו בך .

המשתמשים הבאים אמרו תודה: symcha

יומן מסע 0.3 לפני 1 שבוע, 2 ימים #155839

  • חיון
  • רצף ניקיון נוכחי: 31 ימים
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 12
:pinch: אזהרה: ספוילר!

אני פשוט אדבר מהלב כרגע הייתי באמצע לשבת עכשיו על התוכנית שלי ובאתי להתחיל לכתוב את היומן מסע ואז התקשר מישהו שלא דיברתי איתו הרבה זמן לראות איך אני מרגיש דיבר איתי על הישיבה ואיך הולך מישהו שרוצה בטובתי לראות את ההתקדמות שלי וגם מאפשר לי לבחור דמות גדולה זה חיזק אותי בטרוף הקב. זימן לי את השיחה הזו ברגע הזה זה ריגש אותי ברמות אני 1צת מתקשה עם ההסתגלות לרמת סף הריגוש והההתמדה בהתחשב שאני כבר כמעט ח25 יום נקי אני מודה לאבא על כל יום שאני נקי מרגיש וותר ויותר טוב אבל אני עוד מעט זז למקום חזמן קצר שיהיה שם הרבה סכנות ואי צניעות איך אני יכול לשמור על עצמי אשמח לקבל עצות

נערך לאחרונה: לפני 1 שבוע, 2 ימים על ידי חיון.
זמן ליצירת דף: 1.30 שניות

Are you sure?

כן