שלום, לפיניוני היקר,
קודם כל יש לי איזה תובנה בנוגע ל
"אנשים בעלי רגישות עמוקה ביותר" (ההגדרה מספר "פילים בחנות חרסינה" - מכיר אותו), אני חושב שזה שילוב בין תכונת רגישות גבוהה לבין בחירה איך אני חי את החיים שלי. בנוסף אני גם מזהה את עצמי ככזה.
יש יסוד ידוע מספרים (נראה לי מר' צדוק הכהן, ועוד) שבדבר שהכי קשה לאדם והוא הכי נופל, דווקא שם נמצא התיקון שלו, ובדבר הזה יש לו פוטנציאל להצליח ביותר, וזה אומר שאלו שנמצאים כאן בפורום הם עם פוטנציאל גבוה להצליח בקדושה!
אני מזדהה מאד עם מה שכתבת שהתכונה הזאת של רגישות גבוהה יש לה קשר ישיר לנושא המיניות, רק נראה לי שזה הולך לשני הכיוונים, קדושה או..
וזה מביא אותנו להזכר שהנושא המיני הוא דבר קדוש ונעלה מאד, כמובן כשהוא בצורה הנכונה - חיבור בין הבעל לאשה, כמו שכתב הרמב"ן דברים מפורשים בספר 'דעת הקדושה להרמב"ן' פרק שני וז"ל "החבור הוא ענין קדוש טהור ונקי מסייע להויית העולם כשיהיה הדבר כפי מה שראוי ובזמן הראוי ובדעת הראויה ובכוונה הראויה וכל אדם שיאמר כי בחבור יש כיעור חלילה וחס וכו'", מי שרוצה יכול לראות שם את אריכות הדברים, בהמשך הוא מסביר שגם באיברי הגוף האחרים כמו הידיים, אם האדם מבצע בהם פעולות מגונות כמו גניבה וכדומה הוא מביא בהם כיעור, וכך בדיוק זה בנושא של החבור שאם מבצעים אותו בצורה לא נכונה האדם בעצמו גורם כיעור, אבל הדבר נמצא בידינו!
העובדה שאפשר להסתכל על הנושא מכיוון אחר לחלוטין, גבוה, ואפשר גם לומר אמיתי יותר, עוזרת ומאזנת אותי בכל הקשור להרגשה מול הקושי והאכזבה העצמית.